رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 537680

پس از یک سال اتفاق افتاد: جهش نفت به کانال ۷۰ دلاری

ساعت 24- به دنبال انتشار گزارش هایی از حملات حوثی های یمن به تاسیسات نفتی عربستان، قیمت نفت برنت روز دوشنبه برای نخستین بار از زمان شروع بحران کرونا به بالای ۷۰ دلار رسید.

به دنبال انتشار گزارش هایی از حملات حوثی های یمن به تاسیسات نفتی عربستان، قیمت نفت برنت روز دوشنبه برای اولین بار از زمان شروع بحران کرونا به بالای 70 دلار رسید و نفت خام آمریکا بالاترین رقم بیش از 2 سال اخیر را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با یک دلار و 42 سنت معادل 2.05 درصد جهش به 70 دلار و 78 سنت رسید. نفت برنت در معاملات اولیه صبح امروز به 71 دلار و 11 سنت رسید که بالاترین رقم ثبت شده از 8 ژانویه 2020 تاکنون بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه آوریل نیز با یک دلار و 36 سنت معادل 2.06 درصد رشد به 67 دلار و 45 سنت رسید. نفت خام امریکا اوایل امروز به رقم 67 دلار و 98 سنت رسید که بالاترین رقم از اکتبر 2018 تاکنون بود.

پس از تصویب بسته محرک مالی 1.9 تریلیون دلاری دولت آمریکا در کنگره و در حالی که آمارهای مثبتی از عملکرد اقتصادی آمریکا و چین منتشر شده است، ارزش سهام در بازارهای آسیایی امروز شاهد رشد بود.

روز یکشنبه حوثی های یمن با چندین فروند پهپاد و موشک قلب صنعت نفت عربستان و از جمله تاسیسات نفتی راس تنوره را هدف گرفتند. این تاسیسات در صادرات نفت عربستان نقش حیاتی دارد.

تحلیلگران بانک آی ان جی در گزارشی با اشاره به اینکه این حمله دومین حمله ماه جاری میلادی به تاسیسات نفتی عربستان به شماره می رود نوشتند: «در کوتاه مدت شاهد افزایش بیشتر قیمت ها خواهیم بود.»

قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا در طی 4 جلسه متوالی اخیر و از زمان اعلام تداوم کاهش تولید گروه اوپک پلاس شاهد رشد بوده است. به رغم روند رو به رشد قیمت ها، وزیر انرژی عربستان نسبت به ترمیم تقاضا ابراز تردید کرده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها