رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 537770

فائوچی: 60 تا 70 هزار ابتلای روزانه در آمریکا غیرقابل‌قبول است

ساعت24-مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا ثابت شدن سطح ابتلای روزانه در آمریکا روی عدد 60 تا 70 هزار نفر را غیرقابل قبول خواند.

«آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا شمار ۶۰ هزار تا ۷۰ هزار ابتلای روزانه در آمریکا را «غیرقابل‌قبول» توصیف کرد.

به گزارش وبگاه خبری «هیل»، او روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس» گفت ثابت شدن میزان ابتلا در سطح ۶۰ تا ۷۰ هزار ابتلای جدید در روز سطح قابل‌قبولی نیست و واقعاً بالاست.

وی در ادامه گفت: اروپا که معمولاً در این الگوها از ما چند هفته جلوتر است، در سطح حدود نه درصد افزایش موارد ابتلا به ثبات رسید.

او همچنین درباره کاهش احتیاط از سوی مردم به دلیل گرمتر شدن هوا هشدار داد و گفت : ما پیشتر این فیلم را پشت سر گذاشته‌ایم.

وی در کنفرانس روزانه کاخ سفید درباره اقدامات گروه ویژه مقابله با ویروس کرونا هم درباره ابتلای روزانه هشدار داده و گفته بود: «تعداد مبتلایان روزانه در حدود ۶۰ هزار تا ۷۰ هزار نفر در روز ثابت مانده است. زمانی که شاهد این نرخ ثابت باشیم بدان معناست که در معرض خطر اوج گرفتن مجدد هستیم.»

فائوچی گفت که سه موج قبلی در ویروس کرونا زمانی که به خط ثابتی در ابتلای روزانه رسیدند همچنان تعداد مبتلایان بالایی داشتند. موج نخست که در بهار گذشته روی داد تعداد مبتلایان در عدد ۲۰ هزار نفر خط ثابتی را دنبال کرد. اوج گیری دوم در تابستان روی عدد ۴۰ هزار نفر به ثبات رسید و این روزها اوج گیری سوم روی عدد ۶۰ هزار تا ۷۰ هزار نفر ثابت شده است.

طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم ۷۴۶ مورد جدید، شمار قربانیان کروناویروس در ایالات متحده ۵۲۴ هزار و ۹۸۷ نفر افزایش یافت. این آمار نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت گذشته، با ابتلای دست‌کم ۴۳ هزار و ۳۶۲ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به ۲۸ میلیون و ۹۹۱ هزار و ۶۸۰ نفر رسید.

گرچه شمار مبتلایان و قربانیان کرونا در آمریکا در روزهای اخیر کاهش یافته، وضعیت شیوع در ایالات مختلف این کشور همچنان نگران‌کننده است.

نتایج یک تحقیق جدید نیز نشان می‌دهد که از طرف دیگر شمار مبتلایان نوع انگلیسی ویروس کرونا هر ۱۰ روز یکبار در آمریکا دو برابر می‌شود که خطر افزایش تعداد قربانیان در این کشور کرونازده را به دنبال دارد.

حتی با وجود ارائه واکسن کرونا برای آمریکایی‌ها، افزایش میزان مبتلایان به کرونا موجب پر شدن بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها در برخی از نقاط این کشور شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها