رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 54530

برنامه‌های شهرداری برای تهران‌گردی در نوروز

ساعت 24- گروه مراکز فرهنگی و گردشگری شهر تهران عناوین برنامه‌های نوروزی خود را در حالی اعلام کرد که مسافرین و میهمانان شهر تهران براساس ۱۶ مسیرگردشگری نوروزی تعیین شده می‌توانند از اماکن گردشگری شهر تهران بازدید کنند.

برنامه‌های شهرداری برای تهران‌گردی در نوروز
تورهای نیم روزه تهران قدیم، نیاوران، برج میلاد، شمیران، و تورهای یک روزه ری باستان، منطقه تفریحی وگردشگری عباس آباد، برج طغرل، آزادی و.... از جمله این گشت‌ها هستند.

برای بازدید از این مراکز «تهران کارت»در نظر گرفته شده و شهروندان با داشتن این کارت می‌توانند با تخفیف ۷۵ درصدی از این مراکز بازدید کرده و از امکانات آن برخوردار شوند. دارندگان تهران کارت از ۲۷ اسفند ۹۳ الی ۱۴ فروردین ۹۴ می‌توانند از این مراکز دیدن کنند.

همچنین در گروه مراکز فرهنگی گردشگری از جمله باغ موزه قصر، خانه موزه عزت‌الله انتظامی، تماشاخانه تهران و... برنامه‌های متنوعی در نظرگرفته شده.کلیه مراکز با رعایت شان ومنزلت بهارفاطمی به جز بازدیدهای موزه‌ای، برنامه‌های محیطی مانند نمایش‌های ایام فاطمیه، پرده خوانی، "عید آمد بهار آمد" مخصوص کودکان، نمایشگاه‌های فرهنگی هنری شامل نمایشگاه صنایع دستی، نقاشی مینیاتور، عکس طبیعت جشنواره فیلم‌های مستند نوروز، جشنواره عکس‌های منتخب تئاتر سال ۹۳و... را اجرا می‌کنند.

همچنین طرح تکریم از بازدیدکنندگان با حجاب برتر یکی از محورهای گروه مراکز فرهنگی و گردشگری شهر تهران است که در باغ موزه قصر اجرا می‌شود.

مهدی محموداقدم، دبیرگروه مراکز فرهنگی گردشگری شهر تهران با اشاره به اجرای طرح آزمایشی (فرهنگ گشت) در نوروز ۹۴ (بهار فاطمی) بیان کرد: فرهنگ گشت، طرح ویژه نوروزی گروه مراکز فرهنگی گردشگری شهر تهران است و ما درنظر داریم با اجرای آزمایشی این طرح درایام نوروز مشکلات گردشگری برای مسافران و توریست‌ها را شناسایی کنیم و با درنظرگرفتن پیشنهادات و نظرملموس وعملی شهروندان؛ نقشه وماتریس گردشگری را بازسازی کنیم.

او گفت: در عین حال با این کار فرهنگ گردشگری را گسترش می‌دهیم. همچنین با اجرای این طرح ضمن شناسایی فرصت‌ها وتهدیدها، هویت محله‌ای،دینی، مذهبی با محوریت گردشگری فرهنگی تقویت می‌شود. برنامه‌های دیگری نیز در اجرای این طرح درنظر داریم که پس از ایام نوروز فاطمی اجرا خواهد شد.»
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها