رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 599214

پروفیل زد چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر چه پروفیل زد نسبت به سایر انوع پروفیل مانند تیرآهن و میلگرد کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، اما در صنایع مختلف به ویژه ساختمان سازی به صورت گسترده کاربرد دارد. این مقطع از وزن نسبتا پایینی برخوردار بوده و در عین حال، استحکام بالایی دارد. این ویژگی ها در کنار هم باعث شده تا پروفیل Z برای استفاده در بخش های مختلف سازه ها، بهترین گزینه باشد. علاوه بر این، شکل ظاهری خاص این پروفیل که به حرف Z لاتین شباهت دارد، آن را به یک مقطع بسیار مناسب برای اتصال تبدیل کرده است. پروفیل زد در چندین نوع مختلف تولید می‌شود که هر کدام در یک سری ویژگی ها با هم تفاوت دارند. با شناخت انواع و ویژگی‌های هر کدام، به سادگی می‌توانید متناسب ترین نمونه را برای مصرف مورد نظر خود انتخاب و خریداری نمایید.

dir="RTL">پروفیل زد چیست و چه کاربردی دارد؟

پروفیل Z چیست؟

به طور کلی، پروفیل ها به دو دسته باز و بسته تقسیم می‌شوند که پروفیل زد در دسته مقاطع باز قرار می‌گیرد. دلیل تقسیم بندی پروفیل ها بر این اساس هم شکل سطح مقطع آن‌ها است. برخی پروفیل ها مانند تیرآهن، میلگرد، زد، نبشی یا ناوادنی سطح مقطعی باز دارند. برخی دیگر هم مانند لوله و قوطی سطح مقطعی بسته دارند. پروفیل Z با توجه به شکل مقطع خود در دسته پروفیل های باز قرار می‌گیرد.

دلیل نامگذاری این مقطع به پروفیل زد، شکل ظاهری خاص آن و شباهت آن به حرف Z انگلیسی می‌باشد. این مقطع از سه بخش اصلی شامل یک بدنه میانی یا جان پروفیل و دو بال در هر دو طرف تشکیل می‌شود. قسمت جان یا بدنه میانی معمولا به صورت اریب قرار گرفته و بال ها در هر دو طرف با هم موازی هستند. به این ترتیب، شکلی شبیه به زد ایجاد می‌شود. بخش میانی این پروفیل در اکثر نمونه‌ها کاملا بلندتر از دو بالی است که در اطراف آن قرار گرفته اند.

پروفیل زد در صنایع گوناگون چه کاربردی دارد؟

مزایای فراوان پروفیل Z آن را به یکی از پرکاربردترین مقاطع فلزی در صنایع گوناگون به خصوص ساختمان سازی تبدیل کرده است. اگر چه کاربرد فراوان این مقطع در حوزه ساخت و ساز موجب شده تا آن را به عنوان یک مصالح ساختمانی بشناسند، اما تنها کاربرد آن در این زمینه نیست. برخی از مهمترین کاربردهای پروفیل زد در صنایع مختلف، عبارتند از:

· به کارگیری برای پوشش دادان سقف ساختمان ها به ویژه در مقیاس های بزرگ

· استفاده جهت افزایش استحکام ساختمان ها و اتصال مقاطع به یکدیگر

· ساخت انواع درب و پنجره

· به کارگیری در صنعت کشتی سازی

· تولید انواع ریل و پایه

نقاط قوت و مزایای پروفیل z کدام اند؟

استفاده گسترده از پروفیل زد در صنایع گوناگون بخصوص ساختمان سازی، به خوبی نشان دهنده کیفیت و کاربردی بودن این نوع پروفیل است. در ادامه برخی از مهمترین مزایای پروفیل های زد بیان شده تا قبل از خرید، اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشید.

· پروفیل زد تاثیر بسیار زیادی در افزایش استحکام ساختمان‌ها دارد. زیرا هم خود از استحکام بالایی برخوردار بوده و هم به دلیل وزن سبک، فشار زیادی به ساختمان وارد نمی‌کند. به همین خاطر، استفاده از ان در مناطق زلزله خیز در سطح گسترده انجام می‌گیرد.

· مزیت دیگر، قدرت تحمل بالایی است که در برابر نیروها و بارهای کششی از خود نشان می‌دهد. این ویژگی باعث کاربرد فراوان پروفیل زد در ساختمان‌ها و بخصوص سازه های اسکلت فلزی شده است.

· پروفیل های زد با توجه به شکل ظاهری خاص خود، از قابلیت اتصال منحصر به فردی برخوردارند. به همین دلیل، چارچوب ساختمان ها و سازه هایی که در آن‌ها از پروفیل Z استفاده می‌شود، بسیار مستحکم بوده و در برابر عوامل گوناگون آسیب زا مانند طوفان و رانش زمین مقاومت بالایی دارند.

· از وزن سبک و در عین حال مقاومت و استحکام بالایی برخوردار است. به گونه‌ای که با استفاده از آن به جای سایر پروفیل‌ها، می‌توان تا ۴۰ درصد وزن سازه را کاهش داد.

· نصب ساده و آسان: پروفیل زد معمولا با استفاده از پیچ و مهره در سازه ها و ساختمان های مختلف به کار می‌رود. به همین خاطر، نصب آن آسان و سریع است. از طرف دیگر، متخصصان و ناظرین به سادگی می‌توانند بررسی و عیب یابی آن را انجام داده و در صورت نیاز، قطعات بی کیفیت را تعویض کنند.

· فرایند بازیافت پروفیل زد ساده بوده و به راحتی می‌توان قطعات کهنه را مجددا بازیابی و مورد استفاده قرار داد. به همین دلیل، هم مقرون به صرفه و هم سازگار با محیط زیست است.

· حمل و نقل آن آسان است.

پروفیل زد چیست و چه کاربردی دارد؟

استعلام قیمت پروفیل زد و خرید آن

جهت استعلام قیمت پروفیل زد، دریافت اطلاعات لازم و خرید آن، از وبسایت آنلاین سازه دیدن کنید و با کارشناسان ما تماس بگیرید: https://onlinesazeh.com؛ 90000011

نکته مهم در رابطه با خرید تمامی محصولات فولادی و پروفیل‌ها، حمل و نقل آن‌هاست. در صورت باربری نامناسب، این محصولات مستعد آسیب و در نتیجه ایجاد ضرر برای خریدار هستند. آنلاین سازه با تأمین محصولی درجه یک و با کیفیت و همکاری با باربری های مطمئن و متعهد، بار و محصول مورد نظر شما را در اسرع وقت ارسال خواهد کرد. تسویه نهایی وجه خرید در محل تخلیه بار، ارزشی است که شرکت آنلاین سازه برای مشتریان عزیز قائل شده است.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است. .. .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها