رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 81082

236 هزار و 400 دلار درآمد والیبال ایران از لیگ جهانی 2015

ساعت24- والیبال ایران از حضور در دور مقدماتی لیگ جهانی والیبال امسال، 236 هزار و 400 دلار پاداش به دست آورد که همانند سال های گذشته به دلیل تحریم ها برای دریافت آن با مشکل روبرو است.

236 هزار و 400 دلار درآمد والیبال ایران از لیگ جهانی 2015
فدراسیون بین المللی والیبال ۴ میلیون و۲۹۱ هزار و ۲۰۰ دلار جایزه و حق الزحمه برای مرحله مقدماتی و نهایی لیگ جهانی سال ۲۰۱۵ در نظر گرفته است.

هشت تیم برتر جهان در سطح یک این رقابت ها در دو گروه دور مقدماتی را از هشتم خردادماه امسال آغاز کردند که تیم های ایتالیا، برزیل، صربستان و استرالیا در گروه یک و تیم های ایران، روسیه، آمریکا و لهستان در گروه دوم به مدت شش هفته با هم رقابت کردند.

در پایان دور مقدماتی ۷۰۰ هزار دلار برای چهار تیم هر گروه سطح یک به عنوان پاداش تعلق گرفت که تیم اول گروه ۲۵۰ هزار دلار، تیم دوم ۲۰۰ هزار دلار، تیم سوم ۱۵۰ هزار دلار و ۱۰۰ هزار دلار نیز برای تیم چهارم بود.

تیم ملی والیبال ایران با کسب رتبه سوم گروه B سطح یک لیگ جهانی پاداش ۱۵۰ هزار دلاری دریافت خواهد کرد.

در دور مقدماتی که هر تیم ۱۲ مسابقه داشت، فدراسیون بین المللی والیبال برای تیم ها درهر بازی پاداشی درنظر گرفته بود که تیم برنده ۹ هزار ۶۰۰ دلار جایزه داشت و برای تیم بازنده نیز ۴ هزار و ۸۰۰ دلار پاداش مد نظر گرفته شده بود.

تیم ملی والیبال ایران در دور مقدماتی لیگ جهانی امسال دو پیروزی برابر آمریکا در تهران، یک برد برابر لهستان درتهران وسه پیروزی برابر روسیه درکازان و تهران به دست آورد که برای هر پیروزی ۹ هزار و ۶۰۰ دلار پاداش خواهد گرفت که جمعا ۵۷ هزار و ۶۰۰ دلار می شود.

همچنین والیبال ایران در دور مقدماتی لیگ جهانی ۲۰۱۵ شش شکست (دو دیدار در لس آنجلس برابر آمریکا، دو مسابقه در چنستوهوا برابر لهستان و دو ناکامی در تهران برابر لهستان و روسیه ) تجربه کرد که برای هر مسابقه باخته نیز ۴ هزار و ۸۰۰ دلار دریافت خواهد کرد که جمع آن برابر با ۲۸ هزار و ۸۰۰ دلار خواهد بود.

ملی پوشان کشورمان با کسب شش پیروزی و شش شکست موفق به کسب ۱۸ امتیاز شدند و در جایگاه سوم جدول گروه B سطح یک لیگ جهانی قرار گرفتند.

بدین ترتیب والیبال ایران بابت حضور و عملکرد شایسته خود در دور مقدماتی لیگ جهانی سال ۲۰۱۵ باید ۲۳۶ هزار و۴۰۰ دلار از فدراسیون بین المللی والیبال دریافت کنند که به دلیل تحریم ها همانند دو سال گذشته برای دریافت این پاداش با مشکل روبرو است.

سال گذشته ( لیگ جهانی سال ۲۰۱۴) نیز به دلیل تحریم ها و پرداخت نشدن حق پخش تلویزیونی از سوی صدا و سیما به فدراسیون بین المللی ، سران FIVB پاداش هایی را که قرار بود به فدراسیون ایران پرداخت کنند، بلوکه کردند.

فدراسیون والیبال ایران در دو سال گذشته مبالغی را که باید به فدراسیون بین المللی پرداخت می کرد، از محل این پاداش ها تامین می کرد که با توجه به تحریم ها با مشکل جابجایی این مبلغ مواجه است.

در مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال نیز که به میزبانی برزیل برگزار می شود، شش تیم شرکت کننده بر اساس رتبه ای که در پایان این رقابت ها کسب کنند، پاداش خاصی دریافت خواهند کرد.

مجموع پاداش شش تیم مرحله نهایی دو میلیون و پنجاه هزار دلار است که بر اساس جدول زیر بین شش تیم تقسیم می شود:

1- قهرمان لیگ جهانی سال ۲۱۰۵ : یک میلیون دلار

2- نایب قهرمان : ۵۰۰ هزار دلار

3- تیم سوم: ۳۰۰ هزار دلار

4- رتبه چهارم : ۱۵۰ هزار دلار

5- تیم پنجم: ۷۵ هزار دلار

6- تیم ششم: ۷۵ هزار دلار

همچنین ۱۰۰ هزار دلار به هشت بازیکن برتر لیگ جهانی به عنوان پاداش از سوی فدراسیون جهانی والیبال پرداخت می شود که فهرست آن نیز به قرار زیر است:

فنی ترین بازیکن: ۳۰ هزار دلار

بهترین پاسور: ۱۰ هزار دلار

بهترین اسپکر: ۱۰ هزار دلار

بهترین دریافت کننده (دو بازیکن) : هر نفر ۱۰ هزار دلار

بهترین مدافع (دو بازیکن): هر نفر ۱۰ هزار دلار

بهترین لیبرو: ۱۰ هزار دلار

مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال از ۲۴ تا ۲۸ تیرماه (۱۵ تا ۱۹ July) به میزبانی برزیل برگزار می شود.

از گروه A دور مقدماتی سطح یک سه تیم برزیل، ایتالیا و صربستان به مرحله نهایی صعود کردند که با تیم های آمریکا، لهستان از گروه B سطح یک لیگ جهانی و فرانسه به عنوان قهرمان سطح دو لیگ جهانی، شش تیم مرحله نهایی این رقابت ها را تشکیل می دهند.

شش تیم مرحله نهایی ابتدا در دو گروه به مصاف هم می روند که تیم میزبان (برزیل)، تیم اول گروه دوم (آمریکا) و (فرانسه) قهرمان سطح دوم لیگ جهانی در گروه I مرحله نهایی لیگ جهانی با هم مسابقه خواهند داد.

همچنین تیم اول گروه نخست (صربستان)، تیم دوم گروه دوم (لهستان) و تیم دوم گروه نخست مرحله مقدماتی (ایتالیا) در گروه J مرحله نهایی با هم رقابت خواهند کرد.

در این مرحله از لیگ جهانی هر گروه سه مسابقه خواهد داشت تا تیم های هر گروه I و J رتبه های خود را مشخص کنند. سپس تیم اول گروه I با تیم دوم گروه J مسابقه خواهد داد و در دیگر مسابقه نیز تیم اول گروه J با تیم دوم گروه I دیدار می کند تا برنده ها به دیدار نهایی راه یابند و بازنده ها نیز در مسابقه رده بندی به مصاف یکدیگر بروند.

در نهایت رتبه بندی شش تیم این مسابقات بعد از پنج روز مسابقه مشخص خواهد شد. سال گذشته (۲۰۱۴) تیم ملی والیبال آمریکا قهرمان شد و تیم های برزیل و ایتالیا رتبه های دوم و سوم را به دست آوردند.

تیم ملی والیبال ایران نیز که در سال ۲۰۱۴ دومین حضور خود در لیگ جهانی را تجربه کرد، رتبه چهارم این رقابت ها را از آن خود کرد.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها