رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 95608

بازگشت بینایی قربانی اسیدپاشی اصفهان

ساعت 24- مادر سهیلا جورکش از بازگشت بینایی دخترش خبر داد.

ساعت ۱۲ ظهر ۲۴ شهریور سهیلا جورکش قربانی اسیدپاشی اصفهان برای دومین بار در بیمارستان باراکر اسپانیا تحت عمل جراحی قرار گرفت. او که پیش از عمل جراحی‌اش در گفت‌و‌گویی کوتاه با روزنامه ایران گفته بود برای رفتن به اتاق عمل آماده می‌شود و از مردم ایران التماس دعا داشت دیروز پیام امید را به همه ناامیدان داد.

مادر سهیلا جورکش گفت: «روز چهارشنبه ساعت ۱۲ ظهر به وقت ایران سهیلا با ذکر «یا علی مدد» راهی اتاق عمل شد. عمل جراحی روی چشم چپ انجام شد و حدود دو ساعت طول کشید. دکتر «تمپرانو» هنگام عمل، چشم راست سهیلا را دوخته و قرار است سال آینده چشم مصنوعی بگذارند.»

او در مورد وضعیت بینایی دخترش توضیح داد: «بینایی سهیلا در حدی است که فعلاً اجسام را می‌بیند اما بعد از ۲۴ ساعت بعد درصد بینایی او مشخص می‌شود.» مادر جورکش در ادامه از حمایت‌های همه‌جانبه و تقبل هزینه‌ها توسط رئیس جمهوری و برادرش حسین فریدون قدردانی کرد و گفت: علاوه بر حمایت ‌های رئیس جمهوری و همچنین حسین فریدون، حمایت روحی دوستانی مانند دکتر ملکی، دکتر جوادی و فدایی فر سفیر ایران، استاد منصور همایونی‌نژاد، خانم همایونی‌نژاد به خانواده ما و سهیلا دلگرمی می‌داد و در روحیه دخترم بسیار مؤثر بود.

سهیلا جورکش در گفت‌وگوی کوتاهی با روزنامه ایران درباره وضعیت خود گفته بود «برای من همین کافی است که تا حدی بینایی‌ام را به دست بیاورم که بتوانم زیبایی دنیا را ببینم و شکر‌گزار خداوند باشم و از طرف دیگر دامنگیر خانواده‌ام نباشم.» او که همواره گفته «تا شقایق هست زندگی باید کرد» بعد از عمل جراحی به مادرش گفت توانستم اسید را شکست دهم، احساس می‌کنم تازه متولد شده‌ام.

سهیلا جورکش دختر ۲۷ ساله‌ای که در روز ۹ مهر ماه سال ۹۳ در خیابان بزرگ مهر اصفهان توسط موتورسوار ناشناسی قربانی حادثه اسیدپاشی شد و در بیمارستان‌های فارابی و مطهری تحت درمان قرار گرفت. او تنها قربانی اسیدپاشی بود که وزیر بهداشت شبانه به ملاقاتش در بیمارستان شهید شیرودی رفت و چشمان این دختر را معاینه کرد؛ بعد از آن بود که سهیلا عمل پیوند قرنیه چشم انجام داد که البته این جراحی با موفقیت انجام نشد و همچنان چشم قربانی اسیدپاشی از بینایی محروم ماند. غیر از سهیلا، سه زن دیگر نیز مورد حمله موتورسوار ناشناسی قرار گرفتند که زنان و دختران اصفهانی را هدف اسیدپاشی قرار می‌داد. متأسفانه تاکنون هیچ سرنخی از بازداشت عوامل این ماجرا به دست نیامده است.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها