رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 230162

پیام تسلیت اکبر ترکان به مناسبت رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

ساعت24-اکبر ترکان در پی رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی پیام تسلیتی را صادر کرد.

ترکان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، اکبر ترکان، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به دنبال رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، پیام تسلیتی را به شرح زیر صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

"والسابقون السابقون * اولئک المقربون"

چه دشوار است باور و تحمل این خبر جانگداز...

عروج ملکوتی بزرگمرد تاریخ ایران، بزرگمردی که عمر پر برکت خود را در راه اعتلا و سربلندی کشورش سپری نمود و تا آخرین لحظه حیات شجاعانه مبارزه کرد.

مبارزات شجاعانه و دین محور حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران رژیم طاغوت و نقش برجسته ایشان در شکل گیری و استقرار جمهوری اسلامی و همراهی حضرت امام راحل از دوران پیش از انقلاب، ایشان را چهره شاخص و بی بدیل انقلاب اسلامی نمود.

آیت الله پس از انقلاب نیز همواره پیشقدم در پذیرش مسئولیت های خطیر بودند و با تمام توان برای تثبیت وتوسعه انقلاب تلاش کردند. در طول جنگ تحمیلی نیز بعنوان فرمانده جنگ ،یک لحظه از مبارزه بازنمانده و شجاعت، درایت و ذکاوت سیاسی خویش را در عرصه مقاومت و دفاع از اسلام عزیزوکشوربه اثبات رساند.

با پایان یافتن جنگ تحمیلی زره از تن کند و ردای کار پوشید و برای بازسازی وآبادانی کشورش قدم در مسیر سازندگی نهاد و شد سردار سازندگی... بی تردید ایران اسلامی نام پرآوازه فرمانده دوران دفاع مقدس و سردار بزرگ سازندگی را با افتخار بر تارک جبین خود به همراه خواهد داشت.

مظلومیت "امیرکبیر زمان" در دوره مهجوریت و تلاش برای حفظ خط اعتدال و مرارت هایی را که در راستای تحقق این تفکر متحمل گردید، فصل زرینی را در تاریخ زندگی ایشان ثبت کرده است.

احیای تدبیر در دولت و مدیریت همراه با عقلانیت در حوزه اجرایی از شاخصه های بارز آیت الله در عرصه سیاست و احیای امید و دین داری، استواری در اسلام ناب محمدی، مداومت در دین مداری تلاش در تدوین تفسیر قرآن ونگارش تاریخ دقیق و تاکید بر اصول اصلی انقلاب اسلامی"استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی"، باورِ صادق ایشان بود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در همه زمانهای حساس به تناسب وضرورت دین خود را به اسلام و انقلاب با تحمل هزینه های گزاف آن ادا کردند.

باری..، بسیار تلخ و دشوار است باور و تحمل رحلت این مجاهد نستوه..

در نهایت تاسف این ضایعه بزرگ را به محضر مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهوری، ملت شریف ایران، جامعه روحانیت و بویژه بیت معزز هاشمی رفسنجانی تسلیت عرض نموده و از درگاه حضرت احدیت برای آن عالم ربانی علو درجات خواستارم.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها