رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 230242

چند نکته درباره خواص سرکه سیب

ساعت 24-سرکه سیب از جمله خوردنی‌هایی‌ست که بسیاری از افراد فوائد آن را برای سلامتی باور دارند اما نتایج برخی مطالعات، خواص این ماده خوراکی را به چالش کشیده است.

ادعاهایی در مورد فوائد سرکه سیب برای کاهش وزن، کاهش قند خون و موارد دیگر مطرح شده که البته برخی از این ادعاها اساس علمی ندارند.

یکی از ادعاهای مطرح شده در مورد فایده سرکه سیب، تاثیر آن روی افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش وزن است در حالی که سرکه سیب در واقع این خاصیت را ندارد. به گفته کارشناسان، افراد به دلیل نبود اطلاعات، ادعاهایی مطرح می‌کنند که یکی از آنها تاثیر سرکه سیب بر کاهش وزن است.

علاوه بر این در سال ۲۰۰۷ مطالعه‌ای انجام گرفت که نشان دهنده تاثیر سرکه سیب در تنظیم قند خون و مفید بودن این ماده خوراکی برای مبتلایان به دیابت نوع ۲ بود. در این بررسی محققان ادعا کردند خوردن دو قاشق غذاخوری سرکه سیب پیش از خواب به کاهش سطح قند خون در روز بعد منجر می‌شود. اما صحت این ادعا نیز هنوز قابل تردید است چرا که تنها روی ۱۱ نفر آزمایش شده است.

به گزارش مدیکال دیلی، اما از طرفی هم آزمایش دیگری روی موش‌های آزمایشگاهی انجام گرفت و مشخص شد که مصرف سرکه سیب همراه با آب، سطح باکتری‌های خوب روده را افزایش می‌دهد که نشان‌دهنده تاثیر مثبت این خوراکی در کاهش علائم بیماری گوارشی در انسان است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها