رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 230912

شرکت صادرات گاز منحل شد/ ایجاد مدیریت جدید صادرات گاز

ساعت24-با دستور وزیر نفت از امروز شرکت ملی صادرات گاز ایران به طور رسمی منحل و مدیریت صادرات گاز در شرکت ملی نفت راه‌اندازی شد.

-*/*-+989+-**
در ادامه تغییرات جدید ساختاری در بدنه شرکت ملی نفت ایران، امروز به طور رسمی با انحلال شرکت ملی صادرات گاز ایران، یک مدیریت جدید تحت عنوان «صادرات گاز» در شرکت نفت راه اندازی شد.

بر این اساس با گذشت بیش از سه ماه از بازنشستگی علیرضا کاملی از مدیرعاملی شرکت ملی صادرات گاز ایران با انحلال این شرکت، مدیر جدید صادرات گاز شرکت ملی نفت ایران هم منصوب شد.

علی کاردر معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران امروز با صدور حکمی «علی امیرانی» را به عنوان سرپرست مدیریت صادرات گاز ایران منصوب کرد.

با این تغییر و تحولات ساختاری در شرکت ملی نفت ایران، مقرر شده تا سایر مدیریت‌های تابع شرکت ملی نفت ایران موظف به همکاری با مدیریت صادرات گاز ایران همکاری کنند.

از سوی دیگر مطابق با تغییرات جدید ساختاری قرار است مباحث مربوط به تجارت گاز ایران از مسیر خط لوله گاز توسط شرکت ملی گاز ایران و مباحث مربوط به صادرت گاز از مسیر ال ان جی توسط مدیریت صادرات گاز ایران پیگیری شود.

در همین حال بیژن زنگنه آذر ماه امسال در جمع خبرنگاران با اشاره به انحلال شرکت ملی صادرات گاز، گفته بود: شرکت صادرات گاز منحل و زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران قرار می‌گیرد چراکه به دنبال خصوصی سازی آن بودند درحالی که خصوصی سازی شرکت ملی گاز معنا ندارد به همین دلیل آن‌ را به مدیریت تبدیل کردیم تا به بخش خصوصی واگذار نشود.

وزیر نفت، تاکید کرده بود: البته بخش صادرات گاز با لوله، در زیرمجموعه شرکت ملی گاز ایران قرار می‌گیرد و فعالیت این بخش ادامه دارد.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها