رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 255823

به رای شورای نگهبان تمکین می کنم/ 6 نفر نهایی از نظر ما دارای صلاحیت های عمومی هستند

ساعت24-پورمختار، عضو کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: رای شورای نگهبان برای انتخاب کاندیدای نهایی انتخابات را حتما باید پذیرا باشیم و بنا به هردلیل و مصلحتی که این 6 نفر انتخاب شده اند اینها هم از نظر ما دارای صلاحیت های عمومی هستند.

کهربا
دیشب(پنجشنبه شب) اسامی داوطلبین احراز صلاحیت شده دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان اعلام شد و بر این اساس آقایان حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی، حجت الاسلام و المسلمین روحانی، محمد باقر قالیباف، اسحاق جهانگیری، سید مصطفی میرسلیم و مصطفی هاشمی‌طبا به عنوان 6 کاندیدای نهایی انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم که در روز 29 اردیبهشت انجام می‌گیرد، انتخاب شدند.

به موجب تبصره ماده 57 قانون انتخابات ریاست جمهوری، شورای نگهبان می‌توانست مهلت 5 روزه احراز صلاحیت داوطلبین را تا پنجم اردیبهشت تمدید کند اما گویا اعضای شورای نگهبان نیازی به این تمدید ندیدند و در جلسه دیشب اسامی احراز صلاحیت شدگان را اعلام کردند.


محمد علی پور مختار، نماینده بهار و کبودر اهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان درباره رای نهایی شورای نگهبان برای احراز صلاحیت 6 تن ازکاندیداهای ثبت نام شده در انتخابات ریاست جمهوری 96 اظهار کرد: من به این رای احترام گذاشته و تمکین می‌کنم.

وی ادامه داد: جایگاه شورای نگهبان برای همگان شناخته شده است و طبیعتا کسی هم که خود را ملتزم به قانون اساسی می داند باید به رای این شورا احترام گذاشته و آن را بپذیرد.

این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رای شورای نگهبان را برای انتخاب کاندیدای نهایی انتخابات حتما باید پذیرا باشیم و بنا به هردلیل و مصلحتی که این 6 نفر انتخاب شده اند اینها هم از نظر ما دارای صلاحیت‌های عمومی هستند.

پورمختار افزود: درادامه کار به سمت بررسی توانمندی‌های این 6 نفر می رود که صلاحیت‌های تخصصی و عملکرد‌هایی در گذشته داشته‌اند و حتما این موارد بتواند مد نظر ما برای پیگیری و رای دادن به هرکدام از اینها باشد.
میزان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها