رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 255865

کشته شدن یک سرکرده داعش در سینای مصر

ساعت24-ارتش مصر از کشته شدن یک سرکرده گروه تروریستی داعش و ۱۸ عضو این گروه در حملات ارتش خبر داد.

سخنگوی ارتش مصر در صفحه فیس‌بوک خود اعلام کرد که نیروی هوایی ارتش مواضع تروریست‌ها در سینا را هدف قرار داده و چهار خودروی شاسی متعلق به عناصر تکفیری را منهدم کرد.

رسانه‌های مصری گزارش داد که در بیانیه ارتش آمده است که دستگاه‌های امنیتی پس از بررسی‌ها انجام شده درباره نتایج حملات هوایی ارتش، متوجه شدند که 19 تکفیری از جمله یک سرکرده داعش که رئیس «کمیته شرعی» گروه بوده، به قتل رسیده است.

در این بیانیه همچنین بر استمرار حملات نیروی هوایی برای نابودی مقرهای تروریست‌های و عناصر تکفیری در شمال و مرکز سینا تأکید شده است.

پلیس مصر روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای از کشته شدن یک نیروی پلیس و زخمی شدن سه نفر دیگر در حمله تعدادی از افراد مسلح و تیراندازی آنها به سمت نیروهای مستقر در ایست امنیتی واقع در نزدیکی کلیسای سنت کاترین خبر داده بود.

کلیسای سنت کاترین در استان جنوب سینا و در 500 کیلومتری شرق قاهره واقع شده است و یک منطقه توریستی است که سالانه هزاران گردشگر از آن بازدید می‌کنند.

این حمله در حالی رخ داد که دو هفته پیش نیز انفجاری در دو کلیسای اسکندریه و طنطا رخ داد که در نتیجه آن 45 نفر کشته و بیش از 100 نفر نیز زخمی شدند.

شمال سینا به مکانی برای گروه‌های مسلح و تروریست تبدیل شده است که از سال 2013 نیروهای امنیتی و ارتش را هدف قرار می‌دهند که تا کنون تعدادی از آنها کشته و یا زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/م

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها