رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 263217

رحیمی:

شعب رایگیری مردم را از حق رایدادن محروم نکنند/ با توهم نتیجه انتخابات گمانه‌زنی نشود

ساعت 24-رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران با انتقاد از کند بودن روند رای گیری در شعب تهران و تاکید بر لزوم تسریع در این امر جهت تامین حقوق مردم گفت که شعب رای گیری به هیچ وجه حق ندارند مردم را از رای دادن در مهلت قانونی منع کنند.

علیرضا رحیمی اظهار کرد: در حال حاضر سرعت رای گیری در تهران کند گزارش شده است، لازم است مدیران شعب سرعت رای گیری را افزایش دهند تا حقوق مردم حفاظت شود.

وی تاکید کرد: نباید به بهانه رعایت قانون حقوق مردم زیرپا گذاشته شود باید با مردمی که در صف رای هستند با حرمت برخورد شده و آرای آن‌ها در شعب پذیرش شود. پذیرفته نیست به صرف آنکه ساعت 24 بامداد انتخابات تمام می‌شود از پذیرش مردم امتناع شود نباید نسبت به حق مردم بی‌اعتنایی کرد.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران ادامه داد: تمدید انتخابات تا ساعت 12 شب به معنای محروم کردن مردمی که در صف رای هستند،‌ نیست. شعب رای گیری وظیفه دارند از همه آنهایی که در صف هستند رای‌گیری کرده و آن‌ها را پذیرش کنند.

وی در پیشنهادی گفت که پیشنهاد ما این است که قبل از پایان مهلت قانونی مردمی که در صف مانده‌اند را به داخل شعب هدایت کنند تا آن‌ها از حقشان محروم نشوند.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران درباره میزان تعرفه‌های مصرف شده در استان تهران گفت: که تا ساعت 23 امشب 5 میلیون و 393 هزار و 20 تعرفه رای مصرف شده که از این میزان در شهر تهران سه میلیون و 168 هزار و 153 تعرفه مصرف شده است.

رحیمی در پایان در واکنش به انتشار اخبار و گمانه زنی درخصوص نتیجه انتخابات گفت: استقبال بی‌نظیر مردم منجر به گمانه‌زنی‌های مختلف و بعضا توهم خود بزرگ بینی نسبت به نتیجه انتخابات شده است حال اینکه پذیرش نتیجه انتخابات نشان از قانون‌مداری دارد همه جریان‌ها باید ملزم به قانون باشند نباید با توهم نتیجه انتخابات را گمانه زنی کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها