رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 275954

بسته‌های جدید موشکی کره شمالی برای آمریکا

ساعت 24- کره شمالی اعلام کرد، به فشارهایی که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای این کشور در نظر گرفته به شکلی قاطعانه و با ارسال بسته های جدید موشکی پاسخ می‌دهد.

کره شمالی
style="text-align:justify">ترامپ در حاشیه اجلاس گروه «جی 20» در هامبورگ آلمان که شب گذشته به کار خود پایان داد، گفت که فشارهای اقتصادی و نظامی این کشور بر کره شمالی بیشتر می شود.

اظهارات ترامپ پس از آن صورت می گیرد که کره شمالی در هفته گذشته یک فروند موشک بالستیک قاره پیما را برای نخستین بار آزمایش کرد که در منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن فرود آمد.
وزارت امور خارجه کره شمالی در بیانیه ای که خبرگزاری این کشور روز شنبه منتشر کرده، آورده است که بسته موشکی جدید این کشور به عنوان هدیه برای کاخ سفید آماده شده است.
این بیانیه می افزاید: تحرکات کره شمالی تا زمانی که سیاست های خصمانه و راهبردهای نظامی آمریکا در منطقه استمرار داشته باشد، ادامه خواهد یافت.
وزارت خارجه کره شمالی تاکید کرده است که آمریکا در پاسخ به فشارهایی که بر این کشور وارد می کند بسته ای را به عنوان هدیه در اندازه های مختلف تحویل خواهد گرفت.
بسیاری بر این باورند که مقصود کره شمالی از چنین بسته ای، آزمایش های موشکی بیشتر است و از سوی دیگر خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی نیز از احتمال آزمایش ششم هسته ای کره شمالی را منتفی ندانسته است.
وزارت خارجه کره شمالی همچنین در پاسخ به درخواست های مکرر کره جنوبی برای گفت و گو اعلام کرد که در باره عاری سازی منطقه شبه جزیره کره از تسلیحات اتمی، با سئول وارد مذاکره نخواهد شد.
کره شمالی تصریح کرده است که در باره توان موشکی و تسلیحات اتمی خود با آمریکا چانه زنی نمی کند مگر آنکه این کشور راهبردهای خصمانه خود را کنار بگذارد.
کمیته صلح کره شمالی هم در بیانیه دیگری آورده است که فشارهای اقتصادی و نظامی آمریکا بر این کشور راه حل مساله نیست.
این کمیته اضافه کرده است که واشنگتن باید بداند کره شمالی گزینه های نظامی خود را دارد که با آن می تواند خاک آمریکا را به آتش بکشد.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها