رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 293079

فاینانس‌های جدید معدنی در راهند/آلمان و ایتالیا،فاینانسورهای جدید

ساعت24-معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، از انعقاد قرارداد فاینانس میان ایران و آلمان طی روزهای گذشته خبر داد و گفت: خبرهای خوش از فاینانس‌های معدنی کشورهای مختلف دنیا برای ایران در راه است.

765432
مهدی کرباسیان در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران در جمع خبرنگاران گفت: خبرهای خوش فاینانسی برای معدن و صنایع معدنی ایران در راه است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوال خبرنگار مهر افزود: دو تا طرح بسیار خوب که نهایی شده شامل توسعه فولاد هرمزگان و توسعه جدیدی که در فولاد مبارکه رخ خواهد داد، دو روز قبل فولاد مبارکه با طرف آلمانی به نتیجه رسیده است که در آینده ای نزدیک، خبرهای خوش آن را اعلام خواهیم کرد.

وی از اعلام حجم فاینانس‌ آلمانی‌ها برای فولاد مبارکه خودداری کرد و گفت: فاینانس آلمان برای فولاد مبارکه اکنون نهایی شده ولی باید اجازه بدهید که امضا شود و سپس رقم آن را اعلام کرد. البته ایتالیایی هم فاینانس هایی را برای ایران در نظر گرفته اند.

به گفته کرباسیان، مذاکراتی با چینی‌ها نیز صورت گرفته تا بتوان فاینانس چینی را هم جذب کرد، خوشبختانه توافقی هم که اخیرا وزارت اقتصاد با کره جنوبی کرده است، نیز شرایط خوبی را برای فاینانس معدن و صنایع معدنی ایران فراهم می‌کند؛ البته به تازگی مذاکراتی را هم با معاون سایناشور چین داشته ام، امیدواریم در نیمه دوم سال بتوانیم خبرهای خوش فاینانسی داشته باشیم.

وی اظهار داشت: خبر خوش دیگر این است که طرح پرونده ۴ ذغال سنگ طبس که فاینانس آن منتفی شده بود با حمایت وزارت اقتصاد و دولت در دستور کار قرار گرفته و امید تا پایان مهرماه، کلنگ عملیات ذغال سنگ پرونده ۴ طبس را بزنیم.

کرباسیان در مورد پرونده دامپینگ ولاد ایران نیز گفت: ما از ابتدا اعتقاد داشتیم که این موضوع غیرکاشناسی و بی پایه است؛ ما از ابتدا دامپینگ فولاد را قبول نداشتیم؛ بعضی افراد در حوزه فولاد حرف هایی از سر دلسوزی زدند و اطلاعاتی و اخباری ارایه کردند و برخی شرکت های اروپایی و آسیایی دلال - که در اروپا بازار داشتند – جوسازی کرده و بحث دامپینگ فولاد ایران را مطرح کردند.

وی افزود: با اطلاعات و اسنادی که ارایه شد، موضوع دامپینگ فولاد ایران رد شد

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها