رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 300142

خلبان هواپیمای سوری ساقط شده در ترکیه آزاد شد

ساعت 24- خلبان هواپیمای ساقط شده میگ 21 سوری در خاک ترکیه که از نیمه اسفندماه سال گذشته در بازداشت بود، پس طی دوران محکومیت آزاد شد.

1
style="text-align:justify">سرهنگ محمد صفحان 56 ساله خلبان هواپیمای ساقط شده سوری که پس از هدف گرفتن هواپیما در روز چهارم مارس 2017(14 اسفندماه 1395) با چتر نجات به بیرون پریده و به علت شکستگی در ستون فقرات و جراحت در ناحیه سر در بخش جراحی مغز بیمارستان هاتای ترکیه بستری شده و پس از بهبودی روانه زندان شد.

شعبه سوم دادگاه جرائم سنگین استان هاتای ترکیه روز جمعه، حکم آزادی این خلبان را که به اتهام ورود غیرمجاز به خاک ترکیه، اخلال در امنیت مرزی این کشور و نیز فعالیت جاسوسی علیه ترکیه روانه زندان شده بود، صادر کرد.
بنا به ادعای رسانه های ترکیه، این خلبان سوری در بازجویی های خود اعلام کرده بود که حین عملیات نظامی و هنگام بمباران حوالی شهر ادلب در خاک سوریه، هواپیمای وی هدف قرار گرفته است.
جنگنده میگ 21 سوریه در روز چهارم ماه مارس 2017(14 اسفندماه 1395) در نزدیکی روستای یایلاجیک شهرستان آنتاکیه ساقط ‌شد ولی طرف های درگیر در منطقه ادعاهای متناقضی را در خصوص علت سقوط این هواپیمای نظامی مطرح کردند.
گروه‌ های مسلح و تروریستی منطقه شمال سوریه به سرعت به این خبر واکنش نشان داده و مدعی شدند که این جنگنده را آنها منهدم و ساقط کرده اند.
نیروی هوایی سوریه نیز قطع ارتباط با یکی از جنگنده های خود را تایید و اعلام کرد: مشکل فنی در موتور این جنگنده باعث سقوط شده و این جنگنده هدف حمله هیچ گروهی قرار نگرفته است.
به گزارش گروه اخبار جهان ساعت 24 ، ترکیه نیز مدعی شد که جنگنده سقوط کرده یک فروند میگ 21 ارتش سوریه است که پس از هدف قرار گرفتن در سوریه، در خاک ترکیه سقوط کرده است.
استان هاتای در جوب ترکیه و در نزدیکی مرز سوریه قرار دارد.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها