رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 314053

"سکوت شکنان" جنبش افشای آزار جنسی ، شخصیت سال تایم شدند

ساعت 24صدها زن و مردی که در ماه های گذشته تجربیات تلخ موارد آزار و اذیت جنسی خود را در قالب جنبش افشای آزار دهندگان جنسی بازگو کرده بودند، لایق دریافت عنوان شخصیت سال مجله تایم شدند.

div style="text-align:justify">

مجله تایم امروز (چهارشنبه) شخصیت سال خود را معرفی کرد و سکوت شکنان آزار جنسی در قالب جنبش " من نیز" (METOO) که در هفته ها و ماه های گذشته با افشاگری درباره موارد آزار جنسی خود، بسیاری از مطرح ترین شخصیت های سیاسی و هنری آمریکا را رسوا کرده بودند، لایق کسب عنوان شخصیت سال مجله خود دانست.

" ادوارد فلسنتال" سردبیر تایم با نمایش طرح جلد سال تایم، سکوت شکنان جنبش افشای آزارجنسی را به عنوان شخصیت سال این مجله معرفی کرد.

در طرح روی جلد تایم تصویر 5 زن منتشر شده که از جمله مشهورترین آنها،" تیلور سوییفت" خواننده معروف پاپ آمریکایی، "اشلی جاد" بازیگر و فعال سیاسی آمریکایی و "سوزان فولر" از مدیران و مهندسان سابق شرکت "اوبر" دیده می شود.

این زن ها در ماه های گذشته با افشای موارد آزارجنسی خود در گذشته، برخی از مطرح ترین شخصیت های سیاسی و هنری آمریکا را به آزار جنسی خود در گذشته متهم کرده اند.

سردبیر تایم با تجلیل از جنبش افشای موارد آزار جنسی گفته است: این جنبش سریع ترین تغییر اجتماعی بوده است که طی دهه های گذشته در آمریکا روی داده و صدها تن از زنان و مردان شجاع با افشای موارد آزارو اذیت جنسی خود در گذشته، اعتراض خود را به رواج این پدیده نشان داده اند.

بر اساس اعلام سردبیر تایم "دونالد ترامپ" و "شی جن پنگ" رقابت نزدیکی را برای صدرنشینی در لیست 10 نفره شخصیت های امسال مجله تایم داشتند اما در نهایت در جایگاه دوم و سوم قرار گرفته اند.

گفتنی است امسال " محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی و " کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی نیز در بین لیست 10 نفره شخصیت های سال تایم قرار داشتند. برخی رسانه ها در روزهای گذشته با انتشار تصاویری جعلی از طرح روی جلد محمد بن سلمان در مجله تایم، مدعی شده بودند این شاهزاده سعودی حائز عنوان شخصیت سال 2017 مجله تایم شده است؛ در حالی که طبق اعلام مدیران تایم قرار بود شخصیت سال در روز چهارشنبه (6 دسامبر) معرفی شود.

پیشتر دونالد ترامپ مدعی شده بود مجله تایم از او خواسته به خاطر انتخابش به عنوان شخصیت امسال، خبرنگارانی به منظور گرفتن عکس و مصاحبه روانه کاخ سفید کند، اما او با این پیشنهاد موافقت نکرده است. مدیران مجله تایم بلافاصله این ادعای ترامپ را تکذیب کرده بودند. ترامپ پارسال به خاطر نتیجه شگفت انگیز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به عنوان شخصیت سال تایم انتخاب شده و عکس او روی جلد این مجله کار شد.

باراک اوباما نیز در سال های 2008 و 2012 به خاطر پیروزی در انتخابات و ارایه شعار تغییر به عنوان شخصیت سال تایم انتخاب شده بود.

مجله تایم از سال 1927 در ماه دسامبر شخصیت سال را انتخاب کرده و عکس شخصیت منتخب خود را روی جلد خود کار می کند.

عصر ایران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها