رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 316483

در استانبول و کشور تایلند چه تفریحاتی هست؟

رپورتاژ خبری / این شهر در زمان نوسنگی بنا شده و امروزه یکی از شهرهای مدرن است با میراث تاریخی ای از مساجد، قصر های سلطنتی ، کلیساها و بازارهای سنتی. استانبول بزرگترین شهر ترکیه است و با قرار گرفتن در میان شرق و غرب، پرتویی از جذابیت و هیجان را به تمامی گردشگران ارائه می دهد. اینجا به برخی از جذابیتهای این شهر تاریخی اشاره میکنیم

style="text-align:right">ایاصوفیه: این بنا در سال 537 بنا شد و در ابتدا قصر شاه قسطنطنیه بود و برای مدت 60 سال نیز به عنوان کلیسای کاتولیک روم به کار میرفت در سال 1435 به عنوان مسجد پذیرفته شد و تا سال 1931 نیز به همین صورت باقی ماندبازگشایی مجدد آن به عنوان موزه در سال 1935 صورت گرفت.

مسجد آبی رنگ: این مسجد در قرن 17 در زمان سلطان احمد ساخته شده و نامگذاری آن به واسطه کاشی های آبی رنگ آن است.

کاخ موزه توپ کاپی: این کاخ بر تپه ای مشرف به دریای مرمره قرار دارد و به قرن 15 برمیگردد. در آن زمان محل سکونت پادشاهان عثمانی بوده است اما اکنون بزرگترین و قدیمی ترین موزه ی جهان به شمار می رود

مسجد سلیمانیه: این مسجد به دستور سلطان سلیمان در 1550 بنا شده است و تلفیقی از زیباترین معماری اسلامی و روم شرقی است. چهار مناره ی بزرگ این مسجد نمادی در شهر استانبول است.

کاخ دولما باغچه : این بنا ی زیبا و اشرافی در قرن 19 با تلفیقی از معماری عثمانی و اروپایی کلاسیک ساخته شده است.

کلیسای چوره: این بنا به زمان کنستانتین برمی گردد و در ابتدا صومعه بوده است، چند قرن بعد تبدیل به مسجد شد و از سال 1948 به بعد تبدیل به موزه گردید

موزه باستان شناسی استانبول: این موزه باستان شناسی و مشتمل بر سه موزه است و در سال 1981 به عنوان اولین موزه ترکیه ساخته شده است.

علاوه بر این مکانها استامبول بسیاری چیزهای دیگر برای عرضه کردن به شما دارد.

دیدنیها در سفر با تور دبی

در سایت سفر باتو ، اطلاعات خواندنی در مورد تورلحظه آخری هست .در اینجا معماری های عجیب، جزیره های ساخته دست بشر و بسیاری چیزهای شگفت انگیز می بینید از جمله:

برج خلیفه: این بلندترین برج دنیاست که آسمان خراش دبی هم محسوب می شود و هر چه از فاصله ای نزدیک تر به آن نگاه کنید شکوهش را بیشتر در می یابید

بازار بزرگ دبی: این بازار در کنار " برج خلیفه" واقع شده وعلاوه بر بازار دارای بسیاری مکانهای تفریحی دیگر است.

چشمه دبی: چشمه دبی در پایه " برج خلیفه" و درست بیرون درهای " دبی مال" معروف قرارگرفته و بزرگترین سیستم چشمه طراحی شده در دنیاست.

نخل جمیرا: این جزیره که مصنوعی و ساخته دست انسان است به شکل درخت نخل است و معروفترین هتل ها را در خود جا داده است

نهر دبی: اینجا در واقع قلب واقعی شهر است و سابقا مرکز اقتصادی به حساب می آمده و امروزه مکانی تاریخی در دبی محسوب می شود.

تفرجگاه ساحلی: و این هم بزرگترین ساحل ساخته دست انسان است که با قدم زدن در کنار آن میتوانید در عین حال از آسمانخراش ها نیز دیدن کنید.

صحرا: با کمتر از 20 دقیقه رانندگی از مرکزشهر دبی و خیابانهای مدرن میتوانید اعجاب صحرای عربی را تجربه کنید که جاذبه اصلی توریستی دبی است.

الفهیدی: اینجا یکی از قدیمی ترین محلات شهر است که بهتر با پیاده روی در کوچه پس کوچه هایش از آن دیدن کنید

موزه اتحاد: این موزه جدید باشکوه در " جمیرا " واقع شده و تاریخ معاصر امارات را ارائه می دهد.

مدینت جمیرا: در اینجامی توانید تلفق سنت و مدرنیته را ببینید، ارکی باستانی و در کنار آن هتل های مجلل از دیدنیهای دیگر دبی است.امیدواریم پیش از خرید تور دبی ، این مطلب به شما کمک کرده باشد.

دیدنی های تور تایلند

تایلند مثل جواهری در آسیای شرقی است و جاذبه های گردشگری متنوعی دارد، قبل از سفر با تور تایلند نگاهی به این جاذبه ها بیندازید.

ساحل ری لی : این ساحل در استان "کرابی" واقع شده که مقصد گردشگری معروف تایلند است که البته در اینجا میتوانید صخره نوردی را هم تجربه کنید.

کوه فی فی : این جزایر هم در " کرابی" قرار گرفته و یکی از نقاط مهیج آن ساحل میمون هاست، در یکی دیگر از نقاط جزیره به نام " لانگ بیچ" است که برای تماشای غروب آفتاب فوق العاده است.

کاخ گرند، بانکوک: اینجا مکان درجه ی یک شهر بانکوک برای گردشگری است و شما می توانید اهیمت تاریخی و صنایع دستی کشور تایلند را به خوبی دریابید

پای: یکی از این مناظر شمالی نزدیک مرز برمه در استان هانگ سون شهر پای است. در این شهر شما می توانید از زیبایی های طبیعت لذت ببرید و همچنین از مهمان نوازی و آشپزی افراد محلی.

شهر قدیمی سوخوتایی: این شهر قدیمی در میراث تاریخی یونسکو ثبت شده است و یکی از مراکز جذاب تاریخی تایلند است.

شهر تاریخی آیوتایا: این شهر دارای معابد و کاخ های قدیمی بسیاری است. با سفری کوتاه توسط قطار یا اتوبوس از بانکوک می توانید به آیوتایا برسید

دوثهب: اینجا یکی از مشهورترین وات های چیانگ مای است که بر بلندای کوهی قرارگرفته است. حکاکیهای مذهبی و مراسم پرستش را در کنار راهب ها و پیروان بودایی در انجا می توان دید.

بازارهای شناور: بازارهای شناور بسیاری در نزدیکی بانکوک، سادواک وجود دارد.

.

.

.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها