رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 323734

یک ژنرال نامزد انتخابات مصر میشود

ساعت24-حزب «مصر العروبه» پس از نشست هیات عالی این حزب، «سامی عنان» رئیس سابق ستاد مشترک ارتش مصر را به عنوان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی کرد.

laquo;سامی بلح» دبیرکل حزب «مصر العروبه» اعلام کرد که «سامی عنان» با تصمیم هیأت عالی حزب مبنی بر نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری موافقت کرده است.

حزب مذکور در سال 2015 توسط عنان تأسیس شده بود.

خبرگزاری آناتولی به نقل از بلح گزارش داد که روز شنبه طرح جمع‌آوری امضا از شهروندان برای موافقت با نامزدی عنان در انتخابات آغاز می‌شود.

«لاشین ابراهیم» رئیس کمیته ملی انتخابات مصر اخیرا در یک کنفرانس خبری در قاهره گفت که مصری‌های مقیم خارج طی روزهای 16، 17 و 18 مارس (25، 26 و 27 اسفند) برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری به پای صندوق‌های رأی خواهند رفت.

ابراهیم افزود که انتخابات ریاست‌جمهوری در داخل کشور نیز طی روزهای 26 تا 28 مارس (6 تا 8 فروردین) برگزار می‌شود و در صورتی که انتخابات به دور دوم کشیده شود، این انتخابات طی روزهای 19 تا 21 آوریل (30 فروردین تا 1 اردیبهشت) در داخل کشور و 24 و 26 آوریل(4 تا 6 اردیبهشت) نیز در خارج از کشور برگزار می‌شود.

به گفته وی نتایج رسمی انتخابات روز 2 آوریل (13 فروردین) و در صورت کشیده شدن به دور دوم انتخابات اول ماه می (11 اردیبهشت) اعلام خواهد شد.

رئیس کمیته ملی انتخابات همچنین متعهد شد که این انتخابات تحت نظارت کامل دستگاه قضایی و کاملا شفاف و بی‌طرفانه برگزار شود و از مصری‌ها خواست تا در این انتخابات مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها