رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 323883

هیچ مدرسه‌ای حق ندارد در ساعات رسمی، درس دیگری را تدریس کند

ساعت 24-سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هیچ مدرسه دولتی یا غیر دولتی حق ندارد در ساعات رسمی که آموزش و پرورش مصوب کرده، درس دیگری را تدریس کند.

سید حمایت میرزاده درباره خبری مبنی بر حذف درس زبان انگلیسی از مقطع دوره ابتدایی گفت: تدریس زبان انگلیسی در دوره ابتدایی در برنامه درسی مدارس دولتی و غیر دولتی وجود نداشته است، البته اگر در خارج از ساعات رسمی مصوب آموزش و پرورش یا فوق برنامه‌ها دروس مختلفی مانند تقویتی تدریس شود، مغایرتی با قانون ندارد.

وی افزود: اما بحث در مورد ساعات رسمی است که مدارس دایر می‌باشد و باید برنامه‌های تدوین شده آموزش و پرورش تدریس شود، بنابراین مدارس چه دولتی یا غیر انتفاعی حق ندارند زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری را خلاف چارچوب آموزش و پرورش آن هم برای دوره‌ ابتدایی در برنامه کاری خود در ساعات رسمی قرار دهند.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین بیان کرد: این احتمال وجود دارد که مسئولان آموزش و پرورش در بررسی‌های خود مشاهده‌ کرده‌اند که برخی از مدارس غیر انتفاعی پا را از گلیم فراتر گذاشته و جدای از وظایف رسمی و دروس رسمی خود براساس چارت تعریف شده اقدام به تدریس زبان انگلیسی کرده‌اند و چون غیر قانونی بوده، چنین مساله‌ای مطرح شده است.

نماینده مردم گرمی در مجلس یادآور شد: البته در دوره راهنمایی یا متوسطه نیز طبق برنامه مصوب آموزش وپرورش زبان در مدارس تدریس می‌شود اما قانونا نباید در ساعات رسمی مدارس ابتدایی برخلاف مصوبه آموزش و پرورش درسی، غیر از دروس رسمی تدریس شود.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها