رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 332360

ایران- لیتوانی ۱۸ خرداد در روسیه برگزار میشود

ساعت24-تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدارش پیش از جام جهانی روسیه به مصاف لیتوانی می‌رود که در رتبه ۱۴۷ رنکیگ فیفا قرار گرفته است.

سرانجام پس از گمانه زنی‌های فراوان نسبت به انتخاب آخرین حریف تیم ملی فوتبال ایران پیش از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، محمدرضا ساکت دبیر کل فدراسیون فوتبال در برنامه ۹۰ این هفته اعلام کرد تیم اروپایی لیتوانی به عنوان آخرین تیمی که شاگردان کی روش پیش از آغاز جام جهانی به مصاف آن می‌روند، انتخاب شده است.

برهمین اساس قرار است این بازی ۱۸ خرداد ۹۶ در روسیه برگزار شود.

هرچند طبق برنامه ریزی‌های کارلوس کی روش قرار بود تیم ملی در آخرین بازی تدارکاتی اش به مصاف یک تیم تقریبا ضعیف در عرصه فوتبال ملی دنیا برود، اما به واقع باید از لیتوانی به عنوان یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های حاضر در قاره سبز نام برد که از لحاظ فوتبالی جزء کشورهای درجه پنج اروپا است.

لیتوانی نخستین کشوری بود که از شوروی سابق اعلام استقلال کرد و نخستین بازی تیم ملی فوتبال این کشور به دنبال جدایی از شوروی ۲۷ می ۱۹۹۰ مقابل گرجستان برگزار شد.

لیتوانی در آخرین رنکینگ فیفا در جایگاه ۱۴۷ قرار گرفته است و جالب اینجاست که این تیم تاکنون موفق نشده است به رقابت‌های یورو (جام ملت‌های اروپا) صعود کند.

ادگاراس یانکائوسکاس که سابقه بازی در تیم‌های مطرحی مانند زسکا مسکو روسیه، بروژ بلژیک، رئال سوسیه داد اسپانیا، بنفیکا و پورتو پرتغال، نیس فرانسه، مربیگری لوکوموتیو مسکو روسیه و هارتس اسکاتلند و سرمربیگری تراکای لیتوانی را دارد از اکتبر ۲۰۱۵ هدایت این تیم را برعهده گرفته است و در ۱۶ بازی تنها ۲ بار موفق شده تیمش را به پیروزی برساند. البته ادگاراس در ۵۶ بازی‌ای که به عنوان یک مهاجم برای تیم ملی لیتوانی به میدان رفت، ۱۰ گل به ثمر رساند.

لیتوانی در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در گروه ششم قاره اروپا با تیم‌های انگلیس، اسلواکی، اسکاتلند، اسلوونی و مالت همگروه بود. در واقع لیتوانی در گروهی قرار گرفت که اسلواکی به عنوان تیم دوم آن، با توجه به عملکرد ضعیف ترش نسبت به تیم دوم سایر گروه‌ها نتوانست به مرحله پلی آف راه یابد، اما در همین گروه هم زردپوشان آمار ۱۰ بازی، یک برد، ۳ مساوی، ۶ باخت، ۷ گل زده، ۲۰ گل خورده، تفاضل منفی ۱۳ و ۶ امتیاز را ثبت کردند. در واقع آن‌ها حتی نتواستند برخلاف سایر تیم‌های دیگر گروه در هر ۲ بازی رفت و برگشت تیم ضعیف مالت را شکست دهند و تنها در بازی رفت مقابل این تیم به برتری ۲ بر صفر رسیدند.

در آخرین فهرست بازیکنانی که از سوی سرمربی لیتوانی به این تیم دعوت شدند تنها هفت بازیکن در لیگ داخلی بازی می‌کردند.

ارنستاس ستکوس (هاپوئل حیفا رژیم اشغالگر قدس) امیلیجوس زوباس (بنی یهودا رژیم اشغالگر قدس) ویتائوتاس سرنیائوسکاس (زسکا صوفیه بلغارستان) تاداس کیجانسکاس (زبروجووکا برنو جمهوری چک) جئورجاس فریدجئیماس (قوزتپه قزاقستان) ویتائوتاس آندریوسکویسیوس (پورتلند تیمبرز آمریکا) توماس میکوچیس و ادویناس گیردواینیس (تام تامسک روسیه) آرویداس نوویکوواس (یاگیئلونیا بیالیستوک لهستان) آرتوراس زیولپا (توبول کستانای قزاقستان) ویکینتاس اسلیوکا (هیبرنیان اسکاتلند) کارولیس چودوکاس (داندالک ایرلند) ماریوس پاپسیس (استفانو رومانی) فیودور سنریچ (دینامو مسکو روسیه) لوکاس اسپالویس (کایزرسلاترن آلمان) نریجوس والسکیس (بنی یهودا رژیم اشغالگر قدس) بازیکنان لژیونر تیم ملی لیتوانی هستند.

فیودور سنریچ، مهاجم ۲۶ ساله‌ای که در نقل و انتقالات ژانویه ۲۰۱۸ از یاگیئلونیا بیالیستوک لهستان به دینامو مسکو روسیه منتقل شد هم کاپیتان لیتوانی است.

پیش از این مسئولان فدراسیون فوتبال از یک سورپرایز در راه انتخاب حریفان تدارکاتی تیم ملی در مسیر جام جهانی خبر داده بودند و مشخص نیست درحالی که از میان تیم‌های لیبی، الجزایر، تونس، ازبکستان، ترکیه، یونان و لیتوانی تنها شاگردان نبیل معلول در تیم ملی تونس جواز حضور در معتبرترین رویداد جهان فوتبال را کسب کرده اند، کدام تیم می‌تواند برای یوزپلنگ‌های آسیا یک سورپرایز تلقی شود؟

خبرگزاری دانشجو

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها