رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 336978

راهنمای سفر به مراکش

ساعت 24-مراکش سرزمین شگفتی‌ها، رنگ‌ها و تضادهاست. بهشتی در شمال غرب آفریقا و محصور در میان اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه، با دره‌های وسیع و بیابان‌های گرمسیری داغ، سواحل مرجانی و کویرهای طلایی‌رنگ.

style="text-align:right"> آب‌وهوای مراکش

هوای این کشور در تمام سال گرم و آفتابی است، حتی در ماه‌های زمستانی، فصل سفر به مراکش از اواخر دسامبر تا ماه جون است، در فصل تابستان هتل‌ها خلوت و سفر به این منطقه ارزان ولی همراه باتحمل گرماست.

حمل‌ونقل

در مراکش حمل‌ونقل پیشرفته دیده نمی‌شود، اتوبوس‌های عمومی برای سفر به نقاط مختلف شهر هستند و در بخش مدینه (شهر قدیم مراکش) هم با کالسکه و پای پیاده می‌توان به مقصد رفت. اتوبوس‌های مخصوصی برای گردشگران وجود دارد و همچنین کالسکه‌ها هم تا 6 نفر را هم‌زمان جابجا می‌کنند. تاکسی هم در دسترس است ولی حتماً قیمت را از قبل سؤال کنید.

غذا و خوراک در مراکش

آشپزی در مراکش از سایر فرهنگ‌ها و ملل بسیار تأثیر گرفته و ترکیبی از آشپزی آندولوسی، عربی و قوم بربر است که البته آشپزی مدیترانه، اروپا و آفریقای سیاه را هم باید به آن اضافه کرد.

مراکشی‌ها طعم‌دهنده‌های زیادی در غذا به کار می‌برند ازجمله، انواع ادویه، زعفران، لیمو و پرتغال، نعنا، پاپریکا، دانه‌ی کنجد، آویشن و انواع سبزی‌های معطر.

غذاهای دریایی نیز سهم عمده‌ای در آشپزی این کشور دارند و در رستوران‌ها با انواع و اقسام ماهی‌ها و غذاهای دریایی از مهمانان پذیرایی می‌کنند.

پیش از خواندن ادامه متن توجه کنید که می توانید اخبار سایر تورها مانند تورهای استانبول را از سایت سفر باتو مشهده کنید.

دیدنی‌های مراکش

باغ جاردین ماژوله

این باغ- موزه زیبا و پربیننده توسط شخصی به همین نام طراحی‌شده. درختان بلند خرما و معماری سنتی، موزاییک‌های آبی لاجوردی، کاشی‌های روشن به رنگ زرد و کاکتوس‌های بزرگ و کوچک مناظر چشمگیری را به وجود آورده.

مسجد مراکش

مسجد کتیبه بزرگ‌ترین مسجد مراکش است، معماری زیبا و مناره 77 متری آن در شب با نورپردازی‌های زیبا جلوه‌ای دوچندان دارد.

چشمه آب گرم

چشمه آب گرمی به نام مایتیک اورینتال» در مراکش است که برای طرفداران اسپا و ماساژ با عطرهای مختلف گزینه خوبی است.

کازابلانکا

این شهر از مقاصد رمانتیک گردشگران است. کازابلانکا معروف‌ترین و بزرگ‌ترین شهر مراکش است و عروس آفریقا نامیده می‌شود. دیدن این شهر لوکس با هتل‌ها و برندها و مغازه‌های معروف، جذاب و هیجان‌انگیز است.

آگادیر

این منطقه ساحلی با ماسه‌های ریز سفید، برای حمام آفتاب گردشگران سراسر دنیا فوق‌العاده است. از مکان‌هایی که ارزش تاریخی در این منطقه دارد، قصبه نام دارد که از یادگارهای دوران استعمار مراکش در قرن شانزدهم به شمار می‌رود. منطقه دیگر صویرا است که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

شفشاون

اینجا شهری کوهستانی و زیبا در قسمت شمال شرقی مراکش است. خانه‌های این شهر رنگ‌بندی متمایزی دارد، سفیدرنگ با پودر آبی. در ضمن برای خرید صنایع‌دستی مراکش هم جای مناسبی است.

صویره

صویره شهری ساحلی و آرام است و در معرض بادهای شدیدی است که البته به‌منظور کایت‌سواری و موج‌سواری از این بادهای مداوم محافظت می‌شود. در این شهر بسیاری از هنرهای دستی کوچک مثل ساخت کابینت و کنده‌کاری چوبی انجام می‌شود.

بازارچه‌های منطقه قدیمی

شهر قدیم مراکش مدینه» نامیده می‌شود و در گذرگاه‌های باریک آن آثار تاریخی و فرهنگی اهالی و نیز ترکیبی دل‌انگیز از رنگ و رایحه و صدا را می‌بینید. در بخشی از بازارچه هنوز به شیوه سنتی پوست حیوانات را دباغی می‌کنند.

قصر باهیه

این باغ پر گل و سرسبز، آرامگاه 66 نفر از حکمرانان مراکش موسوم به سعدیان است و قدمت آن به قرن شانزدهم میلادی می‌رسد. داخل قصر با کاشی‌های طرح مراکشی و نقاشی‌های سقف و دیوار تزیین‌شده و نشانگر زندگی مجلل آن دوره است.توضیحات بیشتر در مورد زمان و قیمت تور های لحظه آخری مانند تورهای گرجستان را در سفر با تو مشاهده کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها