رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 339184

چگونه به هدف خود برسیم

ساعت 24-شروع سال جدید بهترین زمان برای باز کردن صفحه تازه زندگی است ، شاید به همین دلیل است افراد در سال نو برای دگرگونی اراده وهمت بیشتر ی نشان می دهند.

هدف
a href="http://www.saat24.news/news/339184/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D9%87%D8%AF%D9%81-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D9%85" target="_blank">چگونه به هدف خود برسیم

سال جدید مانند یک آغاز تازه و یک فرصت عالی برای کنار گذاشتن عادت های بد است همچنین شروع سال نومی تواند برقراری یک برنامه منظم برای رشد بهتر از نظر روانشناختی ، احساسی ، اجتماعی ، جسمی یا فکری باشد . یادمان باشد همیشه اراده کردن آسان تر از ادامه راه و رسیدن به هدف است. اراده بسیاری از آدمیان معمولا یک ماه پس از شروع سال جدید سست می شود و همان روش قدیم را درپیش می گیرند .بر اساس نتایج یک نظر خواهی انجام شده تنها 9 درصد کسانی که درآغاز سال جدید تصمیم و هدف تازه ای دارند در رسیدن به هدفشان موفق بوده اند.معمولا ، کم کردن وزن ، عملکرد مالی بهتر، ترک کردن سیگار ، گذراندن وقت بیشتر باخانواده از تصمیم های تازه و رایج در ابتدای سال است .

نتایج تحقیق انجام یافته ، برای افرادی که الزامی برای رسیدن به هدف هایشان نمی بینند یک خبر خوش دارد خبر خوش این است که این مطالعات نشان می دهدافرادی که تصمیم به تغییر در سال جدید می گیرند نسبت به افرادی که هیج تصمیمی برای اهداف جدید ندارند ، احتمال تغییر در رفتار شان ده برابر بیشتر است .

اما چرا میلیونها نفر در شروع سال جدید تصمیم به تغییر می گیرند ؟ مطالعات اخیر در باره تاثیر شروع جدید و اینکه چگونه وقایع موقت موجب انگیزش برای رسیدن به آرزوها می شود به نتایج خوبی رسیده است . شروع سال جدید همیشه فرصتی تازه است و به همین دلیل بسیاری از افراد تصمیمات بزرگشان را در این زمان می گیرند.همچنین در این زمان افراد لقمه بزرگتر از دهان خود بر می دارند مثل زمانی که فرصت های عالی برای به ثمر رسیدن تلاش ها وجود دارد که در این هنگام عزم آدمی برای انجام کار بیشتر است .

اماراههای رسیدن به هدف در زندگی چیست وبرای آن چه باید کرد؟

1-هدف خاص و واقع بینانه

در طول سال جدید ، میلیون ها نفر ، تصمیم دارند وزن کم کنند و یا تناسب اندام داشته باشند .اینها هدف های کلی و مبهم هستند . بهتر است به جای تمرکز روی هدف های مبهم ، برروی هدف های خاص که شما بتوانید به طور واقعی انجام دهید متمرکز شوید . مثلا شما در نظر داشته باشیدبا دویدن 4 کیلو وزن خود را کم کنید . این هدف قابل دستیابی است و شما می توانید فرصت دستیابی به ان را در طول سال فراهم کنید .

2-فقط یک تصمیم و یک هدف

یکی از محققان روانشناس از دانشگاه هرت فور شرت پیشنهاد می کند به جای انتخاب چند هدف و پراکنده کردن نیروی خود بهتر است روی یک هدف تمرکز کنید . همچنین این روانشناس امریکایی پیشنهاد می کند تمرکز روی یک موضوع احتمال موفقیت را بیشتر می کند. انتخاب هدف های مختلف احتمال موفقیت را کاهش و اعتماد به نفس را پایین می آورد . تغییر در رفتار یک کار سخت و زمان بر است .تمرکز و تلاش روی یک هدف سبب استمرار در عمل شده و رسیدن به هدف را ممکن می کند .

3-منتظر آخرین لحظه نباشید

بخش های مهم هدفتان را برنامه ریزی کنید.محققان پیشنهاد می کنند شما باید برای برنامه ریزی و اینکه چگونه می خواهید عمل کنید و تغییر اصلی در رفتار داشته باشید ، وقت بگذارید . اگر بدون برنامه ریزی برای رسیدن به هدفی کاری را شروع کنید بزودی در می یابید توان ادامه کار را ندارید و هر زمان ممکن است با مشکل ، مانع و سختی کار مواجه شده و هدف را کنار بگذارید .

شما می توانید لیستی از کارهایی که باید برای رسیدن به هدف انجام دهید را تهیه کرده و به موانعی که ممکن است با آنها مواجه شوید ، توجه داشته باشید . بدانید واقعا هدف شما چیست و چه موانعی سر راه شما خواهد بود. با این کار شما با آمادگی بهتر هدف را دنبال و همه نیروی خود را به کار می گیرید.

4-با گام های کوچک شروع کنید

دلیل شکست بسیاری از تصمیمات در سال جدید معمولا پر شمار بودن هدف هاست . به طور مثال کم کردن وزن به مقدار زیاد با انجام حرکات پر شمار در باشگاه می تواند دلیل شکست باشد کنار گذاشتن سریع عادت های قبلی نیز می تواند به شکست منجر شود . اگر مصمم هستید در مسابقه دو برنده شوید دویدن آهسته را دو تا سه بار در هفته شروع کنید . اگر سعی دارید غذاهای سالم بخورید با جایگزینی غذاهای فست فودی که مورد علاقه شماست و مغذی است شروع کنید . حتی اگر شروعی کوچک داشته باشید این تغییرکم راحت تر شما را به عادت جدید می رساند و و احتمال موفقیت شما را در طولانی مدت بیشتر می کند .

5-از تکرار شکست های گذشته دوری کنید

یکی دیگر از روش ها یی که در سال جدید شما را به هدف هایتان می رساند دوری از روش ها و تصمیمات تکراری سال های گذشته است که به سرانجام نرسیده است . احتمالا افراد تصور می کنند این بار می توانندهمان تصمیمات قبلی را عملی کنند اما تجربه نشان می دهد آنها دوباره با شکست مواجه شده ا و اعتماد به نفسشان کم می شود .

اگر می خواهید هدفی را انتخاب کنید که قبلا برای رسیدن به آن تلاش کرده اید بهتر است برای ارزیابی نتایج حاصل از تلاش ناکام خود وقت بگذارید و از خود بپرسید کدام روش موثرتر بوده است ؟ کدام روش کارایی کمتری داشته است ؟ چه عواملی شما را از رسیدن به هدف باز داشته است ؟رویکرد خود را تغییر دهید و در سال جدید احتمال رسیدن به نتایج واقعی را افزایش دهید.

6-تغییر یک روند است

کنار گذاشتن عادت های ناسالم که شما سعی در تغییر آنها دارید ممکن است سالها زمان ببرد ، چگونه می خواهید در طول روزها و هفته ها و ماهها آنها را تغییردهید؟شاید به زمان بیشتری از آنچه که تصور می کردید تا به هدف برسید زمان نیاز دارید . اما به یاد داشته باشید این مسابقه ای برای رسیدن به پایان نیست . همینکه شما مسئولیتی را برای ایجاد تغییر رفتاری پذیرفتید ،کاری است که شما در طول زندگی ادامه خواهید داد .

7- موانع کوچک شما را زمین نزنند

روبرو شدن بابدشانسی یکی از عوامل رایجی است که افراد را از ادامه راه برای رسیدن به تصمیمی که در سال جدید گرفته اند باز می دارد . اگر شما به عادت بد خود برگشتید ، آن را شکست تلقی نکنید . راه رسیدن به آرمان ها راه مستقیمی نیست و در راه رسیدن به هدف چالش هایی پیش رواست . در این راه از مسایل پیش آمده درس بگیرید. برای اینکه بهتر بتوانید در چالش های پیش آمده عمل کنید بهتر است خودتان را آماده کنید .

8-از دوستان و خانواده کمک بگیرید

احتمالا میلیون ها بار این نصایح را شنیده اید اما بدانید استفاده از مجموعه نظرات همیشه کاربردی و مفید است . داشتن یک حمایت منطقی درادامه مسیربرای حفظ انگیزه به شما کمک می کند . هدف خود را برای دوستان نزدیک ویا خانواده توضیح دهید و از آنها بخواهید به شما کمک کنند . حتی شاید بهتر است تصمیم خود را درگروه به اشتراک بگذارید .

9-انگیزه خود را تجدید کنید و نیرو بخشید

در روزهای اول سال جدید که شما تصمیم می گیرید به هدفی برسید احتمالا انگیزه بیشتر و اعتماد به نفس بالاتری دارید . قبل از اینکه واقعا با مشکلاتی که با تغییر رفتار شما پیش می آید مواجه شوید ، شاید این تغییرات به نظر ساده آید .به طور مثال سختی رفتن به باشگاه در ساعت 6 صبح یا دردی که پس از ترک نیکوتین با آن مواجه می شوید ممکن است تصمیم شما با مشکل مواجه کند .وقتی با چنین مشکلاتی روبرو می شوید به خود یادآوری کنید که دقیقا هدف شما از این تصمیم چیست ؟چه چیزی را می خواهید با رسیدن به هدف به دست آورید ؟ منشا انگیزه خود را دریابید تا در زمان سختی به کار آید .

10-کار روی هدف را قطع نکنید

در ماه دوم سال بسیاری افراد آن جرقه اولیه انگیزه که پس از شروع سال تصمیم گرفته بودند را دیگر ندارند . بنابر این بهتر است با کار کردن روی آرمان و هدف خود آن فکر خوب را ادامه دهید حتی اگر بدبیاری داشتید . اگر رویکرد اخیر شما کاربردی نبوده ، روش های خود را ارزیابی کنید و یک برنامه جدید را سامان بخشید .

دلیل تلاش خود برای رسیدن به موفقیت را بنویسید و وقتی احساس می کنید انگیزه و خلاقیت خود را از دست داده اید به هدف خود اشاره کنید . با پی گیری هدف و کار کردن روی آن در تمام طول سال شما می توانید جزو افرادی باشید که تصمیم خود را عملی کرده اید .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها