رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 343203

افزایش عمر باتری s9 / کاهش مصرف باتری s9 / ترفندهای ویژه

ساعت 24-برای افزایش عمر باتری s9 چند ترفند خاص را بیاموزید.با این 6 روش می توانید کاهش مصرف باتری s9 را شاهد باشید و دوام باتری گلکسی اس 9 را افزایش دهید.

باتری s9
trong>6 نکته و ترفند برای افزایش عمر باتری s9

یکی از دغدغه های اصلی هر کاربر گوشی های هوشمند یافتن روش هایی برای به حداکثر رساندن عمر باتری این گجت های پر طرفدار است؛ در ادامه این مطلب 6 مورد از موثر ترین ترفند های موجود برای افزایش عمر باتری گوشی گلکسی اس 9 را به شما معرفی می کنیم.

گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس بی شک از جمله جذاب ترین و نیز قدرتمند ترین گوشی های هوشمند موجود در بازار هستند که مواردی مانند بهره مندی از فناوری واقعیت افزوده، دوربین قدرتمند و بلندگو های استریو تنها قسمتی از ویژگی های جذاب به کار رفته در تولید آنهاست؛ طبیعتا هر چه ویژگی های بیشتری در یک گوشی هوشمند جای داده شوند و یا قدرت پردازشی آن افزایش داشته باشد، شاهد کاهش عمر باتری در آن خواهیم بود و آخرین پرچمداران شرکت سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نیستند؛ در ادامه برای کاهش مصرف باتری s9 به معرفی ترفند هایی می پردازیم که به کمک آنها می توان عمر باتری گوشی های گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس را به طور چشمگیری افزایش داد.

1- ویژگی Always-On صفحه نمایش را غیر فعال کنید

کاربر به کمک استفاده از ویژگی Always-On صفحه نمایش می تواند در هر لحظه از ساعت، تاریخ و نوتیفیکیشن های خود آگاه شود و بدین ترتیب شکی در مفید واقع شدن این ویژگی نداریم؛ اما این ویژگی جالب مشکلی کوچک را نیز ایجاد می کند که نمی توان از آن چشم پوشی کرد و آن افزایش مصرف باتری است.

دلیل کاهش عمر باتری گوشی به هنگام بهره گیری از ویژگی Always-On ساده و در نام آن نهفته است؛ به طوری که با استفاده از این ویژگی صفحه نمایش گوشی شما به نحوی همیشه روشن است.

با وجود اینکه شرکت سازنده تمام سعی خود را برای به حداقل رسانیدن مصرف باتری این ویژگی به کار بسته اما فعال بودن این ویژگی هنوز هم تاثیر زیادی در طول عمر باتری دستگاه خواهد داشت و به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم تا عطای این ویژگی جذاب را به لقایش ببخشید؛ برای غیر فعال کردن این ویژگی کافیست از منوی Settings به زیر شاخه Lock screen and Security رفته و آیتم Always On Display را غیر فعال کنید.

کاهش مصرف باتری

2- از رزولوشن های تصویر پایین تر استفاده کنید

صفحه نمایش گوشی گلکسی اس 9 قابلیت به نمایش در آوردن تصاویر با رزولوشن خیره کننده 2960 در 1440 را داراست؛ با فعال سازی این سطح از دقت تصویر، چشمان شما به سادگی تغییرات کیفیت تصویر را حس خواهند کرد؛ اما باید بدانید که به هنگام استفاده از این رزولوشن، صفحه نمایش میزان بیشتری از باتری را مصرف کرده و بدین ترتیب باعث کاهش عمر باتری گوشی شما خواهد شد.

گوشی های گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس، سه سطح مختلف از رزولوشن تصویر را در معرض انتخاب کاربران قرار می دهند که با انتخاب دو رزولوشن 1080 در 2220(FHD+)و یا 729 در 1480(HD+) می توانید به افزایش طول عمر باتری s9 خود کمک کنید.

3- نرم افزار های غیر ضروری را به حالت Sleep در آورید

در رابط کاربری طراحی شده برای گلکسی اس 9 قسمتی در نظر گرفته شده که کاربر را از نرم افزار های فعال در حالت Background آگاه می کند؛ بدین ترتیب می توانید فعالیت نرم افزار های غیر ضروری در حالت Background را غیر فعال کرده تا در میزان مصرف باتری گوشی صرفه جویی شود.

برای استفاده از این ویژگی راه های مختلفی در نظر گرفته شده است؛ در حالت اول که آسان ترین حالت نیز هست، کافیست از منوی Settings به زیر شاخه Maintenance رفته گزینه Optimize را لمس کنید؛ سپس گوشی شما به طور خودکار تمامی نرم افزار های غیر ضروری را شناسایی کرده و با بستن آنها به صرفه جویی در مصرف باتری کمک خواهد کرد.

دوام باتری گلکسی اس 9

در حالت دوم کافیست تا از قسمت پایین و سمت چپ منوی Device Maintanence به زیر شاخه Battery بروید؛ در این منو نرم افزار هایی را به کاربر پیشنهاد خواهد شد که وی با متوقف کردن فعالیت آنها در حالت Background می تواند عمر باتری گجت خود را بهبود ببخشد؛ در واقع در این حالت کاربر انتخاب های بیشتری را نسبت به حالت اول خواهد داشت و می تواند به صورت دستی به بلوکه کردن فعالیت نرم افزار ها در حالت Background بپردازد.

در حالت سوم کاربر با انتخاب گزینه Always Sleeping Apps از قسمت پایینی منوی Battery می تواند فعالیت حالت Background برخی از نرم افزار های دلخواه را برای همیشه متوقف کند.

4- مدت زمان روشن ماندن صفحه نمایش را روی کوتاه ترین حالت تنظیم کنید

هر چه صفحه نمایش گوشی برای مدت طولانی تری روشن بماند؛ گجت باتری بیشتری مصرف خواهد کرد؛ بدین ترتیب بدیهی است که انتخاب کوتاه ترین زمان برای روشن ماندن صفحه نمایش گوشی تاثیر به سزایی در افزایش طول عمر باتری آن خواهد داشت؛ به منظور انجام تنظیمات مربوطه می توانید از منوی Settings به زیر شاخه Display رفته و پس از لمس گزینه Screen Timeout، مدت زمان مذکور را روی حالت 15 ثانیه قرار دهید.

باتری s9

5- شدت روشنایی صفحه نمایش را تا حد ممکن کاهش دهید

شدت روشنایی صفحه نمایش نیز می تواند نقش زیادی در افزایش و یا کاهش طول عمر باتری گوشی ایفا کند؛ به طوری که شدت روشنایی بیشتر صفحه نمایش، طول عمر باتری گجت را به طور محسوسی کاهش خواهد داد.

پیشنهاد می کنیم با رفتن به منوی Settings و انتخاب زیر شاخه Display، گزینه Auto-brightness را بر روی حالت Off قرار داده و میزان روشنایی را به صورت دستی بر روی پایین ترین حالت ممکن تنظیم نمایید.

6- از تنظیمات صرفه جویی اضطراری استفاده کنید

حتما برای شما هم پیش آمده که روشن ماندن گوشی تان ضروری بوده و در عین حال باتری گوشی شما در کمترین حالت ممکن بوده باشد؛ کارشناسان شرکت سامسونگ ویژگی ای جذاب و حرفه ای را بدین منظور در رابط کاربری گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس قرار داده اند که با فعال کردن آنها می توانید عمر باتری گوشی خود را تا چندین برابر افزایش دهید.

کافیست تا از منوی Settings به زیر شاخه Device Maintenance رفته و از قسمت Battery، یکی از حالت های Mid و یا Max را انتخاب کنید؛ با انتخاب هر کدام از این حالت های از پیش تعریف شده تغییرات اعمال شده در صورت فعال سازی آنها و نیز میزان زمانی که به عمر باتری گوشی شما اضافه خواهند کرد به شما نشان داده می شود؛ بدین ترتیب می توانید به صورت آگاهانه و بسته به ضرورت موقعیتی که در آن قرار دارید، یکی از این حالت های صرفه جویی اضطراری را انتخاب کنید.

با انتخاب حالت Mid به تمامی نرم افزار ها دسترسی خواهید داشت، اما گوشی با محدود کردن سرعت پردازش پردازنده، انجام تغییراتی در رزولوشن صفحه نمایش و نیز شدت روشنایی آن می تواند عمر باتری را به صورت محسوسی افزایش دهد.

با انتخاب حالت Max بیشترین بهره وری در مصرف انرژی باتری را مشاهده خواهید کرد؛ با فعال سازی این حالت تقریبا تمامی نرم افزار ها از دسترس شما خارج خواهند شد، سنسور اسکن اثر انگشت گوشی غیر فعال شده و سرعت پردازش پردازنده نیز محدود تر و کمتر از حالت Mid خواهد شد؛ و در طرف مقابل شاهد چند برابر شدن طول عمر باتری گوشی خود خواهید بود.

سینا اشتری

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها