رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 352452

عاملی را که بر روی رویاهای ما تاثیر میگذارد بشناسید

ساعت 24-محققان 4 عاملی را که می‌تواند بر روی رویاهای ما تاثیر بگذارد و یا باعث اختلال در خواب شود، تشریح کرده‌اند.

خواب
هنگامی که یک خواب هیجان‌انگیز می‌بینیم دوست داریم تا آن خواب را در طول شب دنبال کنیم اما در مقابل یک رویای بد می‌تواند منجر به اختلال در خواب ما شود و صبح روز بعد از آن احساس تردید و یا اضطراب داشته باشیم.

در این گزارش به برخی از عواملی که ممکن است بر روی رویاهای شبانه شما تاثیر بگذارند آشنا می‌شوید.

1-میدان مغناطیسی

میدان مغناطیسی زمین تاثیر نامرئی بر روی رویاهای شما می‌گذارد. طبق برخی مطالعات، فعالیت کم ژئومغناطیسی باعث افزایش تولید ملاتونین در بدن شما می‌شود که این اتفاق می‌تواند با دیدن رویاهای عجیب و غریب در ارتباط باشد.

2-خلاقیت

آیا تا به حال رویاهای به نظر واقعی را دیده‌اید؟ این نوع رویا می‌تواند نشانه این باشد که شما اخیرا از خلاقیت‌های خود بیش از حد معمول استفاده کرده‌اید.

3-وضعیت خوابیدن

محققان در مطالعاتی وضعیت‌ خواب 670 بزرگسال را مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند که خوابیدن به پهلو با رویاهای مثبت و با یک حالت ناراحت‌کننده خوابیدن نیز با کابوس‌ها مرتبط است.

موقعیت‌های خواب متفاوت ممکن است به بخش‌های مختلفی از بدن فشار بیاورد بنابراین می‌توان گفت احساسات بدن منابعی از عنصرهای خواب هستند.

4-رژیم غذایی

همانطور که می‌دانید غذاها می‌توانند نقش قابل توجهی را در تاثیرات متابولیسم و تمام حالت‌های بدن ما ایفا کند پس به نظر می‌رسد آنچه که ما می‌خوریم با رویاهای ما در ارتباط است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها