رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 352648

متوسط افزایش حقوق کارمندان بین 6 تا 12 درصد خواهد بود

ساعت 24-سخنگوی دولت گفت: در آیین نامه اجرایی در حد متوسط بین 6 تا 12 درصد به صورت پلکانی افزایش حقوق کارمندان را خواهیم داشت.

نوبخت
!-- echo content news here -->

محمد باقر نوبخت در حاشیه جلسه اقتصاد مقاومتی خوزستان که شامگاه 20 اردیبهشت‌ماه در استانداری خوزستان برگزار شد به خبرنگار موج گفت: افزایش حقوق کارمندان آنچه از سوی دولت پیشنهاد شد متوسط 10 درصد بوده که مجلس خواهان این است که به صورت پلکانی انجام شود ما نیز در آیین نامه اجرایی در حد متوسط بین 6 تا 12 درصد به صورت پلکانی افزایش حقوق کارمندان را خواهیم داشت.

وی همچنین در جمع اصحاب رسانه ادامه داد: طی دو سفری که رئیس جمهور به استان خوزستان داشتند سفر نخست وی در سال 92به مردم خوزستان اعلام کردندکه خود را درباره طرح 550 هزار هکتاری که از سوی رهبری قول داده شده است متعهد می‌داند. امروز گزارشی از اجرای این طرح که فاز اول آن آماده افتتاح است ارائه شد. برخی مناطق که در فاز اول مورد توجه نبود مورد توجه قرار گرفته است.

نوبخت تصریح کرد: سفر دوم رئیس جمهور در سال 95 بود که در این سفر اعلام کردند برای مشکلات آب و فاضلاب خوزستان خود را متعهد می‌داند. در این زمینه برنامه‌ای آماده شد که در 15 فروردین سال 96 به تصویب مجلس رسید در این برنامه برای آب، برق، فاضلاب، احیا و رفع آلودگی کارون مصوباتی داشتیم. در جلسه امروز اقداماتی که باید طبق یک برنامه چندساله انجام می‌شدند بررسی شدند.

سخنگوی دولت گفت: در سال 97 مجموع اعتباراتی که برای زیرساخت‌ها و اعتبارات عمرانی و زیربنایی استان‌ها در قانون بودجه تعیین شد 23 هزار و 600 میلیارد تومان بود که از این مقدار سهم خوزستان دو هزار و 540 میلیارد تومان اعلام شد. یعنی خوزستان بیشترین سهم را در میان استان‌های کشور دارد علت آن نیز ظرفیت استان و پروژه‌های اولویت داری است که در استان وجود دارد. این عدد به استان اعلام شد تا مسئولان استان براساس میزان اعتبارات سال جاری برنامه‌ریزی کنند. امیدوارم از این منابع برای رفع مشکلات مردم در زمینه‌های مختلف آب، ریزگردها، احیا و رفع آلودگی کارون و... استفاده شود.

این مقام مسئول افزود: البته این مبالغ در مقیاس نیازهایی که در خوزستان وجود دارد مبلغ کافی نیست اما با توجه به محدودیت اعتبارات دولت، دولت نسبت به اهالی خوزستان کوتاهی نخواهد کرد. همه ما تلاش می‌کنیم همراه با آتچه که به زبان جاری می کنیم ارادت و نگاه متمایز خود را نسبت به این استان به سبب ایثار این مردم نشان دهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درباره بدهی برخی واحدها و عدم تخصیص تسهیلات بانکی به این واحدها نیز اظهار کرد: در حال حاضر بخشودگی جرایم بانکی واحدها مطرح نیست اما برای واحدهایی که مشکلات بانکی دارند یعنی وام دریافت کرده‌اند اما نتوانسته‌اند آن را پرداخت کنند و معوقه دارند، در ستاد تسهیل استان این امکان را داریم که برخلاف اینکه به آن‌ها وام داده نمی شود به طور مجدد به آن‌ها سرمایه در گردش داده شود. از استاندار می‌خواهم که این مساله را در استان نیز پیگیری کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها