رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 354476

اروپا بیشترین آسیب را از بازگشت تحریم‌ها علیه ایران میبیند/ دیر یا زود آمریکا باید مذاکرات را جدی بگیرد

ساعت24-مدیر عامل شرکت نفت و گاز ایتالیایی ENI گفت: اروپا هنوز در این توافق مانده و فکر می‌کنم دیپلماسی می‌تواند راه حلی را برای این معضل پیدا کند؛ چراکه اروپا یکی از قدرتمندترین متحدان آمریکاست و مهمترین تاثیر تحریم‌ها علیه ایران بر اروپا تحمیل می‌شود . همان طور که تحریم‌ها علیه روسیه همتاثیرات مخربی بر اروپا داشت.

خبر67
r /> به گزارش سی ان بی سی آمریکا، کلودیو دسکالازی مدیر عامل شرکت بزرگ نفت و گاز ایتالیایی ای ان آی، با وجود اینکه این شرکت قرار نیست سرمایه‌گذاری در ایران داشته باشد گفته با بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه سومین صادرکننده بزرگ نفت جهان، یعنی ایران، بازار نفت با شکست روبه رو خواهد شد.

دسکالازی به این خبرگزاری گفت: تاثیر اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران بر قیمت نفت خام بیش از این‌ها خواهد بود چرا که ایران روزانه حدودا ۲.۶ میلیون بشکه صادر می‌کند و اگر ما تحریم‌های سابق را برگردانیم این میزان به ۱.۵ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

بر اساس این گزارش زمانی که تحریم‌ها توسط دولت اوباما در سال ۲۰۱۲ علیه ایران اعمال شد، صادران نفت خام ایران به ۱.۵ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرد. از زمان لغو تحریم‌ها در سال ۲۰۱۵ یک میلیون بشکه در روز به صادرات ایران افزوده شده است.

به گفته دسکالازی، در نتیجه بازگشت تحریم‌ها، یک میلیون بشکه از بازار کم خواهد شد و تاثیر آن بر قیمت‌ها و موازنه میان نفت خام‌های مختلف مشهود خواهد بود چرا که یک میلیون بشکه در روز به اروپا صادر می‌شد و بقیه به خاور دور.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز ایتالیا گفته که ما شاهد افزایش تقاضای تولید تا ۱.۶ یا ۱.۷ میلیون بشکه در روز به طور متوسط در هر سال هستیم و در نتیجه این مساله بر قیمت‌ها تاثیر خواهد گذاشت. زمانی که در چنین وضعیتی قرار بگیریم دورنمای سرشار از تردیدی خواهیم داشت.

بر اساس گزارش سی ان بی سی، تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده‌اند که تاثیر تحریم‌های جدید در مقایسه با تحریم‌های ۲۰۱۲ اوباما کمتر باشد. آنها می‌گویند ترامپ می‌تواند انتقال نفت ایران ۳۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد و این میزان بسیار کمتر از ۱ میلیون و نیم بشکه در روزی است که شش سال پیش از بازار حذف شده بود.

این رسانه تاکید کرد: همچنان این تردیدها در مورد قیمت منجر به ایجاد بی ثباتی در برای سرمایه‌گذاران خواهد شد به ویژه اینکه آنها به دنبال سرمایه‌گذاری بلند مدت و چند میلیون دلاری هستند.

به گفته دسکالازی در بخش انرژی شما باید سرمایه‌گذاری های بزرگ انجام دهید. زمانی که بی ثباتی زیاد باشد، سرمایه‌گذاری آسان نیست. اما معضلات ژئوپلتیکی بسیار دیگری وجود دارد که چشمانداز را برای فهم اینکه کجا ایستاده‌ایم سخت‌تر می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که تصمیم ترامپ بدون پشتوانه بوده یا نه با اشاره به تاثیر این تصمیم بر اروپا تاکید کرد: امیدوارم راه حل سیاسی برای این معضل وجود داشته باشد. تعدادی از کمپانی‌های بزرگ اروپایی در ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند و این شامل توتال فرانسه و دانون و پژو و ایرباس است. آلمان شصت درصد سرمایه‌گذاری اروپا در ایران را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل این شرکت نفت و گاز ایتالیایی تاکید کرد: در هر صورت اروپا هنوز در این توافق مانده و فکر می‌کنم دیپلماسی می‌تواند راه حلی را برای این معضل پیدا کند چرا که اروپا یکی از قدرتمندترین متحدان آمریکاست و مهمترین تاثیر تحریم‌ها علیه ایران بر اروپا تحمیل می‌شود . همان طور که تحریم‌ها علیه روسیه هم تاثیرات مخربی بر اروپا داشت.

وی تاکید کرده ما دوبرابر متاثر می‌شویم و فکر می‌کنم دیر یا زود برخی مذاکرات باید جدی گرفته شوند.

ایلنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها