رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 356510

توزیع افطار و سحری در خوابگاه‌های دانشگاه فردوسی/برنامه‌ غذایی جداگانه‌ برای خارجیها نداریم

ساعت 24-رئیس اداره تغذیه دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان، در خصوص نحوه دریافت غذای دانشجویان در این ماه توضیحاتی ارائه کرد و گفت: دانشجویان خارجی این دانشگاه تنها در وعده افطار و سحر غذا دریافت می‌کنند.

دکتر امیر سالاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام اینکه ذائقه و رفتارهای غذایی در دانشجویان متفاوت است، عنوان کرد: به دلیل اینکه منوی غذایی در سال‌های گذشته مورد توجه دانشجویان قرار نمی‌گرفت منوی باز غذایی را ایجاد کردیم تا آن‌ها بتوانند بر حسب سلیقه، غذای مناسب وعده‌ی افطار و سحر خود را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: هر شب حدود ۱۲ نوع غذای گرم درنظر گرفته‌ایم تا دانشجویان با هزینه حدود ۱۲ هزار تومان و با تخفیف ۸۰ درصدی، بتوانند غذای مورد تقاضای خود را برای وعده‌ی افطاری و سحری دریافت کنند.

رئیس اداره تغذیه دانشگاه فردوسی مشهد قیمت غذاهای ارائه شده را مناسب دانست و بیان کرد: با توجه به قیمت و کیفیت غذا دانشجویان می توانند غذای خوبی برای افطاری و سحری خود انتخاب کنند که توزیع آن از ساعت ۱۶:۳۰ آغاز می شود.

سالاری با بیان اینکه این طرح مختص دانشجویان خوابگاهی و شبانه دانشگاه فردوسی است، ادامه داد: دانشجویان خارجی نیز مشمول این طرح می‌شوند که با توجه به استعلام گرفته شده از حراست و جلسات انجام شده به این نتیجه رسیدند که توزیع غذا در طول روز انجام نشود، بنابراین ما مجوزی برای اجرای برنامه‌ی جداگانه‌ برای آن‌ها نداریم.

وی، از راه اندازی آفرینشگاه در پردیس و فجر خبر داد و عنوان کرد: خوشبختانه با اجرای این طرح توانستیم روحیه ی خوبی به دانشجویان تزریق کنیم.

رییس اداره تغذیه دانشگاه فردوسی، راه‌اندازی طرح میوه فروشی را نیز یکی از فعالیت های مخصوص ماه رمضان عنوان کرد و گفت: در روزهای فرد دانشجویان می‌توانند با هزینه ۱۹ هزار تومان همراه وعده افطار و سحری از میوه، تره بار و سبزیجات نیز استفاده کنند.

سالاری افزود: فروشگاهی با عنوان "ضیافت" را نیز برپا کرده‌ایم و در آن ۴۰ نوع اقلام غذایی از قبیل زولبیا، بامیه، خرما، انواع دمنوش و ... را قرار داده‌ایم تا کلیه مواد موردنیاز دانشجویان در این ماه را در دسترس آن‌ها قرار داده باشیم.

وی، یکی دیگر از طرح های مخصوص ماه رمضان را اجرای ۲ آفرینشگاه سنتی در پردیس ویژه آقایان و در فجر ویژه بانوان عنوان کرد و افزود: دانشجویان در صورت تمایل می‌توانند از فضای سنتی و دلنشین آن استفاده کنند. این آفرینشگاه از لحظه‌ی افطار تا ساعت ۲۳ فعالیت می‌کند که دانشجویان می‌توانند بخشی از طبخ غذا را برای تفریح و تنوع به عهده بگیرند که راه اندازی این فضا به‌دلیل فضای خشک خوابگاه‌ها بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. تنورهای نانوایی را نیز تعبیه کرده‌ایم تا دانشجویان بتوانند از نان داغ و تازه استفاده کنند.

رییس اداره تغذیه دانشگاه فردوسی در پایان تاکید کرد: تمام هدف ما این است که دانشجویان از سمت غذاهای پرکالری و سرخ شده به سمت میوه و سبزیجات تمایل پیدا کنند که خوشبختانه با طرحی که حدود ۶ ماه است که برای اولین بار در دانشگاه فردوسی اجرا می شود به آن دست یافته‌ایم و این موضوع بسیار خوشایند است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها