رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 359534

اسکلت هایی که قبر ندارند

ساعت 24-قبرستان کولون در هاوانا ، کوبا پس ازکریستفرکلمب نامگذاری شد این گورستان به دلیل مقبره و مجسمه سازی مشهور و همچنین به دلیل شلوغی بیش از حد شناخته شده است

گورستان

از سال 1876 بیش از یک میلیون نفر درقبرستان کولون دفن شده است و هرروز اجساد جدید می رسد . برای جا دادن اجساد جدید در قبر هر سه سال گورها را کنده و آنچه باقی مانده بسته بندی می کنند و در ساختمان گورستان قرار می دهند . اما در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 با بی احترامی استخوان های اجساد در محوطه باز رها می شد .

سال 1899، سربازان امریکایی با اسکلت مردگان در گورستان کولون ژست گرفته اند

در گذشته دور قبل از اینکه گورستان کولون بنا شود ، در هاوانا هیچ قبرستانی که رسما درگذشتگان را دفن کنند نبود در آن زمان مردگان را در زیرزمین کلیسای محل دفن می کردند . در سال 1806 به دلیل افزایش جمعیت و کمبود جا در کلیسا برای دفن اجساد اولین گورستان هاوانا به نام اسپادا ایجاد شد .

در اوایل تا اواسط 1800 شیوع بیمار وبا دردر دنیا از آسیا تا اروپا ، بریتانیای کبیر و امریکا ، همچنین کشورهای آسیایی، چین و ژاپن ، میلیونها کشته بر جا گذاشت . گورستان ها پر شدند و قبرستان اسپادا برای دفن مردگان کافی نبود .در سال 1868 وقتی شیوع بیمار ی وبا تشدید شد مردم هاوانا دریافتند نیاز به گورستان بزرگتری دارند . کمتر از یه دهه بعد از این وقایع، قبرستان کولون ایجاد و قبرستان اسپادا بسته شد .

سال1899 دویست هزار اسکلت در گذشتگان در قبرستان کولون

اما قبرستان جدید برای مدت کوتاهی خیال اهالی را راحت کرد . برخی کارت پستالها نشان می دهند که محوطه پر از استخوان اجساد در سال 1890 بسیار مشهور بوده یعنی کمتر از 20 سال پس از ایجاد قبرستان جدید در هاوانا .

بر اساس برخی منابع ، قیمت قبر در گورستان 10 دلار برای پنج سال بوده است . پس از پنج سال اگر خانواده متوفی توان پرداخت برای پنج سال بعدی را نداشت استخوان های باقی مانده در قبر جمع آوری و در قسمتی از گورستان در گودالی از استخوان ریخته می شد.

این گودال ها تا سال 1898 زمان جنگ بین امریکا و اسپانیا همچنان در حال پر شدن بود تا اینکه سربازان امریکایی با این اسکلت ها عکس گرفته و برای عزیرانشان فرستادند در عکسها سربازان اسکلت جمجمه مردم فقیر را در دست داشتند . حتی برخی از سربازان اسکلت ها را با خود به خیابان برده و با خود حمل می کردند و نمایش می دادند تا اینکه فرمانده ارتش امریکا ژنرال "بروک "به این کارها خاتمه داد و دستور داد تا گودال اسکلت را بپوشانند .

اگر شما از گورستان کولون دیدن کنید هنوز گودال اسکلت در پشت قبرستان خواهید دید که اسکلت های باقی مانده را برای بسته بندی درجعبه های کوچک تمیز در آنجا ریخته اند .

اگر خانواده متوفی توان پرداخت اجاره سالیانه را نداشت اسکلت باقی مانده خارج و سنگ قبر مانند عکس جمع می شد
محل نگهداری اسکلت های بسته بندی شده
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها