رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 360050

غرویان:راهی جز مذاکره با دنیای امروز نداریم/ هرکس برای خودش تفسیری از انقلابیگری دارد

ساعت24-یک استاد حوزه علمیه قم درخصوص حفظ وحدت و انسجام در شرایط کنونی کشور گفت: متاسفانه سیاست‌زدگی، هوای نفس و رقابت‌های نادرست بین گروه‌های مختلف باعث شده که ما فقط دم از وحدت بزنیم، اما در عمل همدیگر را تخریب و به یکدیگر توهین می‌کنیم که حاصلش همین وضعیت نابه سامان است که به وجود آمده است.

محسن+غرویان.jpg
آیت الله محسن غرویان ،‌ درباره اینکه باتوجه به شرایط کنونی و حربه دشمن برای ناامیدی مردم از نظام و دولت، رفتار دولت‌مردان و ارکان نظام باید چگونه باشد که اعتماد بین مردم و حاکمیت بیش از پیش تقویت شود، گفت: معتقدم در شرایط کنونی وضعیت به گونه‌ای شده است که دشمنان بهتر ما را به وحدت می‌رسانند تا خودمان؛ یعنی زمانی که فشارهای خارجی بر ما تحمیل و وارد می‌شود تازه آن موقع است که متوجه می‌شویم منافع و مصالح ما در معرض خطر قرار داد و بهتر است به وحدت، هماهنگی و انجسام ملی برسیم.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: متاسفانه سیاست‌زدگی، هوای نفس و رقابت‌های نادرست بین گروه‌های مختلف باعث شده که ما فقط دم از وحدت بزنیم، اما در عمل همدیگر را تخریب و به یکدیگر توهین می‌کنیم که حاصلش همین وضعیت نابه‌سامان است که به وجود آمده است.

عضو هیات علمی جامعة‌المصطفی(ص) با اشاره به برجام گفت: به هر حال مسئله برجام در حال پیشروی است همه باید یک صدا پشت دولت و مذاکرات با احتیاطاتی که مقام معظم رهبری اشاره کردند باشیم تا به هدف خود برسیم.

وی تاکید کرد: راهی جز مذاکره با دنیای امروز نداریم، با برخوردهای تند، آهنین و خشک نمی‌توانیم اهداف خودمان رو جلو ببریم باید از روش‌های گفت‌وگو و مذاکره استفاده کنیم.

غرویان افزود: چاره‌ای جز این نداریم که با دنیا در ارتباط باشیم اما باید حواسمان باشد فریب‌مان ندهند.

وی با بیان اینکه نمی توان با یک نگاه کشور را اداره کرد گفت: مشورت از اصول مسلم حکومت‌داری است در هر کشور هم آرا، افکار و سلیقه‌های متفاوتی وجود دارد چگونه می‌توان با یک نگاه زمام امور را به دست گرفت؟

غرویان در خصوص دسته‌بندی‌های موجود در اجتماع با عنوان‌های ارزشی و غیرارزشی و یا انقلابی و غیرانقلابی و این که آیا این مرز بندی‌ها خطری برای وحدت و انسجام ندارد،‌ گفت: این تقسیم‌بندی‌ها گنگ و مبهم است، در این که ما باید انقلابی باشیم هیچ کس حرفی ندارد اما تفسیر و قرأت ما از انقلابی‌گری چیست؟ هر فرد و گروهی برای خودش ملاکی دارد و همه از حرف‌های امام و رهبری می‌آورند و می‌گویند تفسیر انقلابی‌گری این است.

ایلنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها