رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 360704

ببینید بوی بد جلبک ها چگونه این ساحل را متحول کرده!

ساعت 24-ساحلی را تصور کنید که به جای شن و ماسه پوشیده از شیشه های رنگارنگ باشد! هر لحظه انعکاس نور خورشید بر روی این شیشه ها تلولوء و درخشندگی خاصی را برای ساحل به وجود می آورد. به نظر ساحل خارق العاده ای می آید این طور نیست؟ از این سواحل شیشه ای در دنیا خیلی کم هست و همین کمیاب بودن است که آن ها را محبوب و جالب کرده است. با این حال یکی از این سواحل شیشه ای در ژاپن قرار دارد ولی آنقدر ناشناخته مانده که حتی اسمی ندارد! برعکس ساحل شیشه ای معروف کالیفرنیا و یا ساحل روسیه که طبیعت حسابی دست به کار شده تا زباله های شیشه ای را به شکل سنگ های صاف دربیاورد شیشه های رنگی این ساحل بدون اسم ژاپنی قبلا باز یافت شده اند.

5
div itemprop="text">
ساحل شیشه ای ژاپن

ناگازاکی در جنوب غربی ژاپن جاذبه های زیادی دارد اما کسانی که راهی این منطقه می شوند ساحل شهر اومورا را از قلم نمی اندازند در ساحل بدون اسم شهر اومورو خبری از شن های سفید مناطق استوایی و یا شن های آتشفشانی و سیاه حوالی توکیو نیست و ساحل به جای اینکه پوشیده از شن باشد با رنگ های هفت رنگ می درخشد و در کنار اقیانوس چشم اندازهایی نفس گیری را خلق کرده است. این ساحل منحصربفرد کاملا از شیشه درست شده است!

در شهر اومورا (Omura) در ژاپن ساحلی زیبا وجود دارد که پوشیده از شیشه های رنگارنگ است. ساحلی ماورای طبیعی و کمیاب که فقط تعدادی کمی از آن ها در سراسر دنیا وجود دارد. شیشه هایی که در این ساحل هستند به مانند زباله های شیشه ای روسیه در این ساحل رها نشده اند بلکه قبل از منتقل شدن به ساحل کاملا بازیافت شده اند. انگار ژاپنی ها می خواستند با این انجام بازیافت، کار طبیعت را راحت تر کنند تا طبیعت مجبور نشود مثل سواحل کالیفرنیا و روسیه روزها و روزها این شیشه ها را صیقل دهد و به شکل سنگ های ساحلی در بیاورد.

جاذبه های ژاپن

این ساحل شیشه ای به مانند گوهری در ناحیه ی ناگازاکی پنهان شده است و حتی شاید اسمش در بین جاذبه های توریستی ژاپن هم آورده نشود اما بدون شک باید رفت و این ساحل را دید و بر روی سنگ های شیشه ای اش مدت ها قدم زد. شاید این ساحل از دور دقیقا مثل سواحل معمولی دیگر که چشم اندازهای جذابی از خلیج اومورا دارند به نظر برسد اما با نزدیک شدن به آن می فهمید که درخشانی ساحل از شن ها و ماسه هایش نیست بلکه این شیشه های رنگی هستند که جلوه هایی درخشان را به وجود آورده اند.

اینکه این ساحل چگونه شکل گرفت ماجرای جالبی دارد؛ تا همین چند سال پیش در فصل تابستان سراسر این ساحل جادویی پوشیده از سنگ های جلبکی می شد، این جلبک ها خیلی زود فاسد می شدند و بوی بد آن ها گردشگران را از ساحل فراری می داد! این مشکل تا حدی بود که مسئولان محلی به فکر راه حلی برای آن برآمدند. در نهایت تمامی این سنگ ها از ساحل خارج و به جای آن ها شیشه های بازیافتی و خرد شده قرار گرفت تا به این ترتیب دیگر هیچ جلبکی در این ساحل رشد نکند.

سواحل شیشه ای ژاپن

این شیشه های رنگی نه تنها مشکل همیشگی بوی بد جلبک ها را حل کردند بلکه یک جاذبه توریستی خیره کننده را هم به وجود آورند. شاید تنها مشکل این ساحل اینه که شنا در آن ممنوع است و کسی حق شنا در آن را ندارد. دلیل این محدودیت شاید این باشد که شهر اومورا در حال کار بر روی ذخیره ی آب خلیج اومورا است. اما با این حال این ساحل کوچک در جاهایی مثل اینستاگرام توجهات زیادی را به خود جلب کرده و به نظر می آید که با توجه به معروف شدنش به زودی اسم خوبی برای آن انتخاب شود. گردشگرانی که به شهر اومورا می روند و به دنبال جاذبه ای عجیب و منحصربفرد هستند به سراغ این ساحل جذاب در نزدیکی فرودگاه ناگازاکی می روند و از این ساحل خیره کننده و جذاب که با همه سواحل دیگر ژاپن فرق دارند دیدن می کنند.

ساحلی با شیشه های رنگی در ژاپن

این ساحل بخشی از پارک موریزونا است و چشم انداهای جذابی از خلیج اومورا دارد. بین پارک و ساحل یک دیوار دریایی قرار دارد و برای رسیدن به آن باید از چندین پله پایین رفت. سنگ های رنگارنگ و درخشان این ساحل از شیشه های بازیافتی درست شده اند و لبه های تیز آن ها بر اثر فرسایش کاملا گرد شده پس دست زدن و یا حتی راه رفتن بر روی شیشه ها هیچ خطری ندارد.

درست در کنار این ساحل چمن زارهایی با درختان نخل است که جذابیت های ساحل را دوچندان کرده و افراد زیادی در ماه های گرم سال و در آخر هفته ها در کنار این چمن ها می نشینند و ناهار می خورند. بعد از شیشه ای شدن این ساحل، اینجا خیلی زود به جاذبه گردشگری تبدیل شد چون به همراه چمنزارها و درختان نخل اطرافش، به جایی عالی را برای برپایی پیکنیک تبدیل شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها