رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 361780

ادعای مجله نیویورکر از پشت پرده گفت وگوی عربهای حاشیه خلیج فارس با اسراییل

کیفیت و کمیت تحریم آمریکایی با اسراییل هماهنگ شده است

ساعت24-کارشناسان بین الملل مجله نیویورکربا ردیف کردن برخی مسایل به نقل از ناظران بین المللی مورد وثوق خود سابقه همکاری کشور های عربی خلیج فارس با اسرائیل از زمان ریاست جمهوری باراک اوباما اوباما تا امروز را مرور کرده اند .

خبر456
بدیهی است همه ادعاهای نیویورکر برای ناظران اگاه بین المللی قابل قبول نیست و برخی از تحلیل ها و اطلاعات ارایه شده را تنها برای خوانندگان خاص این مجله مفید می دانند. . آنهایی که با مقوله فریب در سیاست آشنایی دارند باوردارند مقامهایی دردرون دولت اوباما و کسان دیگرری از ذی نفوذان آمریکایی از پشت پرده اطلاع داشته اند و با نادیدن عمدی رخدادها به مقامهای اعراب نشان می داده اند که اسراییل دور از چشم آمریکایی ها خطر کرده و وارد گفت و گو شده است. برخی از ادعاهای این مجله به طور خلاصه درزیر آورده شده است.
١. مقامهای دولت آمریکا در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما در آمریکا شاید بعدها فهمیدند که از مقاماتمهای اسراییلی و بعضی از دولتهای عرب ملاقات های محرمانه را انجام داده اند که از چشم آنها یا اکثریت ذی نفوذان آمریکایی دور مانده است. دولتمردان اوباما از درجه نزدیکی کشور های عربی خلیج فارس با اسراییل شگفت زده شدند.
٢. راهبرد باراک اوباما در خاورمیانه و در برابر ایران و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس ابراین پایه استوار شده بود که با ایران مذاکره و به تفاهم برسند و از نیروی ایران برای تعادل بخش نیروی در برابر عربستا سعودی و شیوه های وهابی استفاده کند و به همین دلیل می خواست ایران را تقویت کند. این امر اسباب نگرانی عرب ها و اسراییل شده بود . پس از آگاهی از این راهبرد بود که تلاش برای متوقف کردن روند یادشده از سوی اسراییل و کشورهای عرب افزایش پیداکرد
٣. محمود عباس رهبر اکثریت شهروندان فلسطینی در فرایند مذاکرات اسراییل و کشور های عربی نگران این بود که نتانیاهو بتواند کشور های عربی را از فلسطینیان جدا و حمایت عرب ها را منتفی کند. . این بدترین کابوس محمود عباس حالا و درزمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ واقعیت پیداکرده است.
٤. گروه همکارن و معاونان و مشاوران دونالد ترامپ از همان روزهای نخست فعالیت دولت با مقاماهای اطلاعاتی و مالی اسراییل همکاری می کرده اند تا برنامه تحریم جامع و کامل را علیه ایران تدوین و اجرایی کنند.
٥. نتانیاهو همواره تلاش کرده است این نکته را به به آمریکا یی ها منتقل کند که حکومت ایران ضعیف تر از آن چیزی است که در ظاهر به نظر می رسد و فشار شدید اقتصادی این رژیم را به زانو در آورده و بی اثر می کند.
٦. نتانیاهو تلاش کرده برای آمریکا و عرب ها روشن کند ایران دشمن اسرائیل، آمریکا، و عرب ها است و باید با آن مقابله کرد.
٧. در عمل موضوع تاسیس دو دولت در سرزمین های اشغالی شامل دولتی برای فلسطینی ها، که پایتخت آن اورشلیم شرقی باشد، منتفی است. اما نتانیاهو و کوشنر، داماد ترامپ، سعی می کنند علنی شدن این واقعیت را به عقب بیاندازند تا برنامه اتحاد و مقابله مجموعه عرب ها، اسرائیل و آمریکا با ایران به نتیجه برسد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها