رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 362435

لهستان خواستار حضور نظامی آمریکا در این کشور شد

ساعت 24- وزارت دفاع لهستان روز چهارشنبه اعلام کرد: تمایل دارد آمریکا یک پایگاه نظامی دائمی در خاک این کشور تاسیس کند.

style="text-align:justify">به گزارش پایگاه اینترنتی اینترنشنال بیزنس تایمز، وزارت دفاع لهستان اعلام کرد: ما خواستار ایجاد پایگاه های دائمی آمریکا در لهستان هستیم. تاسیس پایگاه آمریکایی در لهسان برای ما مهم است چرا که اولویتی بزرگ برای ما محسوب می شود.

دولت لهستان سالهاست که می خواهد یک پایگاه دائمی آمریکا در خاکش تاسیس شود.
این پایگاه نظامی به منزله یک دیوار دفاعی علیه روسیه خواهد بود. لهستان مایل است برای محقق شدن این هدف خود 2 میلیارد دلار هزینه کند.
پیشنهاد وزارت دفاع لهستان 28 ماه مه (7 خرداد) به دولت آمریکا ارایه شد و در آن بر نیاز واضح و فعلی برای استقرار یک لشگر زرهی دائم آمریکا در لهستان تاکید شده است.
وزارت دفاع لهستان چندی پیش سندی تهیه کرد که در آن از آمادگی پرداخت 2 میلیارد دلار به منظور استقرار پایگاه نظامی دائمی آمریکا در این کشور خبر داده است.
در این سند با اشاره به اهمیت تعمیق مناسبات ورشو- واشنگتن آمده است: ضرورت استقرار پایگاه نظامی دائمی در لهستان کاملا مشهود بوده و ورشو متعهد می شود تا هزینه مالی این امر را متقبل شود.
هزینه های تخمین زده شده بالغ بر 1 میلیارد و 500 میلیون تا 2 میلیارد دلار اعلام شده است.
وزارت دفاع لهستان همچنین با اشاره به این که استقرار چنین پایگاهی امنیت نسل های آتی در لهستان را نیز تضمین می کند، آورده است: استقرار پایگاه نظامی آمریکا در لهستان می تواند حامل پیامی مبنی بر حمایت واشنگتن از متحدان خود در شرق اروپا برای روسیه باشد.
گفتنی است در پی بحران اوکراین در سال 2014 میلادی ناتو مدعی شد که روسیه در امور داخلی اوکراین مداخله می کند و این امر سبب افزایش حضور ناتو در کشورهای شرق اروپا شد.
روسیه ضمن اعتراض نسبت به حضور نظامی ناتو، این اقدام را سبب تضعیف امنیت منطقه برشمرد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها