رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 369957

اعتصاب فیات در ایتالیا با خرید رونالدو

ساعت 24-کارگران کارخانه خودروسازی فیات کرایسلر ایتالیا با فراخوان اتحادیه کارگری «usb» در اعتراض به خرید کریستیانو رونالدو مهاجم پرتغالی از سوی باشگاه فوتبال یوونتوس دست از کار می کشند.

شرکت فیات کرایسلر ایتالیا متعلق به خانواده آنیلی و صاحب باشگاه یوونتوس است .

یوونتوس که با یک قرارداد چهار ساله به ارزش بیش از 100 میلیون یورو، رونالدو را از رئال مادرید خریده، سالانه 30 میلیون یورو حقوق به وی پرداخت خواهد کرد که بالاترین رقم در تاریخ رقابت های سری آ در ایتالیا محسوب می شود.
کارگران فیات نیز در اعتراض به این تصمیم با صدور بیانیه ای اعلام کردند: آنها می ‌خواهند از جان مایه بگذاریم و ما نیز در سخت ترین شرایط به زندگی ادامه می دهیم درحالی که همزمان برای تنها یک بازیکن این رقم را هزینه می کنند، آیا عادلانه است یک نفر میلیون ‌ها دلار به جیب بزند، اما حقوق کارگران فیات حتی تا نصف یک ماه کفایت نکند؟
در ادامه بیانیه آمده است: به ما می گویند این لحظه سختی است و باید در انتظار مدل های جدید خودرو که هرگز نخواهند رسید باشیم. خطر استفاده از صندوق های بیمه بیکاری هست و و در حالی که کارگران و خانواده های آنان کمربندهای خود را سفت تر می کنند، مالکان تصمیم گرفتند این همه پول را روی یک نفر سرمایه گذاری کنند.
اتحادیه کارگری «usb» نیز اعلام کرده که این اعتصاب از ساعت 22 یکشنبه شب آغاز و تا ساعت 6 صبح سه شنبه ادامه خواهد داشت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها