رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 375140

راکتور هسته ای در لندن

ساعت 24-به مدت بیش از 30 سال بین سالهای 1962 و 1996 یک راکتور هسته ای به طور شگفت انگیزی در مرکز لندن نزدیک به یک خیابان شلوغ و نزدیک به خانه های مردم و ساختمان های عمومی قرار داشت . قرار داشتن این راکتور در چنین محلی سری بود زیرا در غیر این صورت گفتن حقیقت بحث برانگیز می شد

رآکتور
dir="RTL">این راکتور در زیر زمین ساختمان پادشاه ویلیام در کالج نیروی دریایی سلطنتی گرینوچ قرار داشت . کالج دریایی سلطنتی در سال 1873 تاسیس شد و در قرن 17 توسط معمار انگلیسی مشهور آن زمان به نام سر کریستفر ورن طراحی شد . ساختمان طراحی شده دو منظوره بود در اصل بیمارستان گرینویچ ، خانه بازنشتگی برای ملوانان معلول نیروی دریایی سلطنتی بود.کلمه بیمارستان به مفهوم پذیرش مهمان بود .پس از اینکه در سال 1869 بیمارستان بسته شد این ساختمان محل آموزش افسران نیروی دریایی شد و دانشکده نیروی دریایی سلطنتی نامیده می شد .

در ابتدا کالج دریایی سلطنتی فقط کالج افسران بود که افسران نظامی آموزش های مربوط به وظایف اجرایی حرفه ای را آموزش می دیدند .بعدها ، با انتقال فعالیت علوم نظامی نیروی دریایی سلطنتی از پورتسموت به گرینویچ در سال 1914، کالج نیروی دریایی سلطنتی تبدیل به آموزش استراتژی فنی و رزمی شد و با گذشت سالها این تمرینها در سطح های بالاتر آموزش داده می شد .

در اوایل دهه 1960 ،کالج دریایی سلطنتی یک راکتور با قدرت کم به نام JASON را برای آموزش نیروهای نظامی و غیرنظامی دریایی و زیردریایی در اختیار داشت . راکتور تحقیقاتی سری 10 کیلووات ، آرگویوت قبلا توسط شرکت نیروی هسته ای هوکرسیلی در لانگلی اداره می شد.

و چیز عجیب اینکه شخصی که به طور مستقیم در آنجا کار کرده بود ( وکسی که هیچ دلیلی برای دروغ گفتن نداشت ) شنیده بود که این فقط یک مدل بود – هرگز رادیو اکتیویتی در آن وجود نداشت . آنها فقط به کارآموزان می گفتند که آنها به طور جدی با آن برخورد کنند .

در سال 1996 ، نیروی دریایی تصمیم گرفت تا کالج نیروی دریایی را لغو کند و ملک را به استفاده غیر نظامیان اختصاص دهد . اما خلاص شدن از JASON کار ساده ای نبود ابتدا باید راکتورهای خود را غیر فعال کرده و تجهیزات عملیاتی را که بخش ساده ای بود و به سرعت کامل شده بود حذف می کردند بخش سخت کار از بین بردن سوخت و از بین بردن راکتور وروکش های بتنی بود که توسط نوترون ها در طول سال ها تابش شده بود .

کالج دریایی سلطنتی در گرینویچ - تنها راکتور جهان
که داخل یک ساختمان در قرن 17 قرار گرفته است
جعبه کنترل برای راکتور هسته ای JASON
ساختمان های باشکوه کالج نیروی دریایی سلطنتی که اکنون یک میراث جهانی نونسکو است .
جاذبه های مشهور در گرینویچ . در تصویر بالا کاخ کالج دریایی سلطنتی را می بینید
یکی از معماری های برجسته کالج دریایی سلطنتی HALL PAINTED،
که در سالهای 1707 - 1726 توسط سر جیمز ثورن هیل نقاشی شده است
سالن نقاشی که به عنوان سالن غذاخوری در کالج دریایی استفاده می شد
سقف سالن نقاشی شده
کافه تریا کالج نیروی دریایی سلطنتی واقع درزیر زمین کلیسای کوچک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها