رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 376264

تاکید لاریجانی بر لزوم حذف کنکور

ساعت 24- رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم حذف کنکور سراسری تاکید کرد.

لاریجانی
style="text-align:justify">علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (یکشنبه، 14مرداد) با حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، ضمن استماع دغدغه‌های اعضای این کمیسیون،​ نظرات خود را نیز در حوزه مسائل مربوط به بخش آموزش کشور ارائه کرد.

وی با تأکید بر لزوم حذف کنکور، تصریح کرد: کنکور در حال رساندن کارآفرینی کشور به صفر است، چراکه مردم حتی از مقطع ابتدایی برای کنکور دغدغه دارند، لذا بهتر است که پذیرش دانشجو به عهده دانشگاه‌ها باشد.

رئیس مجلس، ذهنیت خلاق را معیار اصلی تحصیل در مقاطع تکمیلی خواند و گفت:​ با برگزاری کنکور کارآمدی کاهش می‌یابد، چرا ما باید به دنبال کنکور باشیم؟ اگر کمیسیون آموزش و تحقیقات این موضوع را به سرانجام برساند، کمک بلندمدتی به کشور انجام داده است.

لاریجانی همچنین در بخش دیگری از سخنانش درباره درآمد پایدار دانشگاه‌ها، افزود: دانشگاه‌های خارج از کشور یا موقوفات دارند و یا اصل اقتصاد آنها بر درآمدهای پژوهشی استوار است.

وی ادامه داد:​ دانشگاه‌های خارج از کشور با پول پژوهش اداره می‌شوند، اما متأسفانه در کشورهای نفتی، چنین نیست و این مشکلی است که کمیسیون آموزش می‌تواند خیلی روی آن تمرکز کند.

رئیس مجلس همچنین درباره آخرین وضعیت نتیجه تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: گزارش تحقیق و تفحص در این زمینه به قوه‌قضائیه ارسال شده و آن طور که ما پیگیری کردیم، در دستور کارشان است و موضوع را دنبال می‌کنند.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها