رفتن به محتوا

اخبار فناوری

آخرین خبرهای تکنولوژی را در صفحه فناوری ساعت ۲۴ دنبال کنید.

  • ساعت 24 - رئیس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به خرید از سایت‌های نامعتبر با عنوان تورهای لحظه آخری و ارزان قیمت به هموطنان هشدار داد.

  • برای موفقیت در بازار فارکس باید جدی باشید و به فارکس به عنوان یک کسب‌وکار نگاه کنید.

  • ساعت 24 - معاون فنی پلیس فتای فراجا گفت: اتصال اینترنتی رایگان در اماکن عمومی یکی از ترفندهای مجرمان سایبری برای آلوده سازی گوشی تلفن همراه و دسترسی غیر مجاز به اطلاعات کاربران است.

  • ساعت 24 - تاسیسات ناسا در سراسر ایالات متحده هنوزهم از سی‌پی‌یو‌های قدیمی برای محاسبات استفاده می‌کنند.

  • ساعت 24- یک شرکت گردشگری فضایی با همکاری یک سرآشپز دانمارکی قصد دارد تجربه غذا خوردن بر فراز زمین را امکان‌پذیر کند.

  • بر اساس گزارش‌های جهانی اندازه میانه سرعت اینترنت ثابت ایران در فوریه ۲۰۲۴ دچار کاهش شده و رتبه اینترنت ثابت کشور پنج پله افت کرده است. هرچند میانه سرعت اینترنت سیار کشور نسبت به ماه ژانویه افزایش داشته اما رتبه ایران در این شاخص افت یک پله‌ای داشته است.

  • ساعت 24 - در دنیایی که می‌توان تصاویر را با تنها چند دکمه به صورت دیجیتالی تغییر داد یا کاملا با هوش مصنوعی از هیچ ایجاد کرد، اطمینان به چشم‌هایمان دارد سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود.

  • ساعت 24 - شبکه اجتماعی فیس‌بوک متعلق به مارک زاکربرگ با سه میلیارد کاربر در آخرین ماه سال ۲۰۲۳ به عنوان «محبوب‌ترین» شبکه اجتماعی در سراسر جهان معرفی شد. بر اساسآماری که خبرگزاری فرانسه از اطلاعات پلت‌فرم تحلیل داده‌های تجاری، «بیزنس آو اَپس»، منتشر کرده، فیس‌بوک با سه میلیارد و یوتیوب با بیش از دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر کاربر مقام اول و دوم در محبوبیت را دارند. دو شبکه اجتماعی دیگر واتس‌اپ و اینستاگرام، هر دو باز هم متعلق به مارک زاکربرگ، با زیر ۲.۵ میلیارد کاربر در مقام‌های سوم و چهارم قرار گرفته‌اند. پس از این چهار شبکه اجتماعی آمریکایی، تیک‌تاک با ۱.۶ میلیارد کاربر قرار دارد که در چین راه‌اندازی شده است. کنگره آمریکا از آن‌ رو که دفتر مرکزی شرکت مالک تیک‌تاک در چین قرار دارد و تابع قوانین امنیتی و اطلاعاتی این کشور است، نگران دسترسی دولت چین به اطلاعات صدها میلیون کاربر آمریکایی این شبکه اجتماعی است. در قعر جدول دو شبکه اجتماعی ایکس، توییتر سابق، و لینکدین قرار دارند که هر یک زیر نیم میلیارد نفر کاربر دارند. ایلان ماسک در سال ۱۴۰۱ با پرداخت ۴۰ میلیارد دلار مالکیت توییتر را به دست آورد و از آن زمان تاکنون این شبکه اجتماعی هر روز با مشکلات جدیدی روبه‌رو بوده است؛ یکی از این مشکلات روگردانی بسیاری از کاربران از توییتر بود. در آذرماه سال جاری، شهردار سوسیالیست پاریس در مقاله‌ای اعلام کرد، از آنجا که شبکه اجتماعی ایکس، توییتر سابق، به یک «فاضلاب غول‌آسا به وسعت جهان» تبدیل شده، این شبکه را ترک می‌کند. فیس‌بوک در کشور هند با ۳۲۰ میلیون کاربر بیشترین محبوبیت را دارد، و پس از هند سه کشور آمریکا و اندونزی و برزیل قرار دارند.

  • ساعت 24- ایلان ماسک معتقد است که هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۵ می‌تواند از باهوش‌ترین انسان‌ جهان پیشی بگیرد و شاید حتی تا سال ۲۰۲۹ از تمام بشریت باهوش‌تر باشد.

  • بررسی علل و عوامل شکست شرکت‌های طراح وب در ایران در سال‌های آغازین فعالیت و لزوم اهمیت دادن مشتریان به سابقه کار طولانی شرکت طراح وب.

تازه‌ترین خبرها