رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 100597

شکست آلمان در انتخابی یورو ۲۰۱۶

ساعت 24-پرتغال و ایرلند شمالی با برتری برابر حریفان خود به یورو ۲۰۱۶ صعود کردند و تکلیف تیم ملی آلمان نیز به بازی آخر کشیده شد.

شکست آلمان در انتخابی یورو ۲۰۱۶
div align="justify">پرتغال و ایرلند شمالی با برتری برابر حریفان خود به یورو ۲۰۱۶ صعود کردند و تکلیف تیم ملی آلمان نیز به بازی آخر کشیده شد.

در ادامه رقابتهای انتخابی جام ملت های اروپا چند دیدار برگزار شد که در مهم ترین بازی تیم ملی آلمان برابر ایرلند شکست خورد.

گروه D

در این گروه گرجستان که شانسی برای صعود به یورو ۲۰۱۶ ندارد موفق شد در خانه با نتیجه ۴ بر صفر تیم قعرنشین این گروه یعنی جبل الطارق را شکست دهد تا کمی به وضعیت خود در جدول رده بندی سروسامان ببخشد. این دیدار مصاف دو تیمی بود که پیش از این حذف شده بودند و تنها برای حفظ آبرو به میدان رفتند.

در دیگر دیدار این گروه آلمان که برای صعود به یورو ۲۰۱۶ به یک تساوی برابر ایرلند نیاز داشت در دوبلین با یک گل شکست خورد تا کار صعود تیم قهرمان جهان به بازی آخر کشیده شود. ایرلندی ها در این دیدار با دفاعی منطقی و استفاده از ضدحمله توانستند حریف خود را که قهرمان جام جهانی بوده است غافلگیر کنند و با یک گل به برتری برسند. شان لانگ هافبک کهنه کار ایرلندی ها تک گل سبزپوشان را در این دیدار به ثمر رساند تا ایرلند انتقام شکست چند سال اخیر خود برابر آلمان که با نتیجه ۶ بر یک ثبت شده بود را بگیرد.

اسکاتلند نیز که امیدوار است بتواند خود را به پلی اف این گروه برساند در خانه با نتیجه ۲ بر ۲ لهستان را متوقف کرد. در این دیدار ابتدا روبرت لواندوفسکی گلزن موفق شد تیمش را پیش بیندازد ولی در ادامه دو گل از مت ریچی و استیون فلچر باعث شد تا میزبان با یک گل برتری پیش بیفتد ولی در ادامه روبرت لواذدوفسکی که این روزها مهارنشدنی است گل دوم تیمش را نیز به ثمر رساند تا این دیدار با تساوی ۲ بر ۲ به پایان برسد.

به این ترتیب از این گروه سه تیم آلمان، ایرلند و لهستان در روز آخر باید برای صعود تلاش کنند یکی از این دو تیم باید به پلی اف برسد و دو تیم دیگر راهی جام ملت های اروپا خواهند شد.

جدول گروه

۱- آلمان ۹ بازی ۱۹ امتیاز

۲- ایرلند ۹ بازی ۱۸ امتیاز

۳- لهستان ۹ بازی ۱۸ امتیاز

گروه F

در این گروه ایرلند شمالی با برتری ۳ بر یک برابر یونان توانست صعودی بی درد سر به جام ملت های اروپا داشته باشد و پس از سالها در این رقابت مهم شرکت کند. برای ایرلند شمالی در این دیدار استیون دیویس که در لیگ برتر توپ می زند دو بار و جاش مگدیس گلزنی کردند تا بازی آخر این تیم تشریفاتی شود.

در دیگر دیدار رومانی در خانه با تساوی یک بر یک برابر فنلاند متوقف شد تا رویای صعود این تیم به یورو به هفته آخر بکشد . این در حالی بود که رومانی تا دقایق پایانی از حریف خود عقب بود.در سومین دیدار این گروه نیز مجارستان در هانه در حالی که از جزایر فارو عقب افتاده بود در نهایت با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید. به این ترتیب ایرلند شمالی به یورو ۲۰۱۶ صعود کرد و دیگر تیم صعود کننده این گروه از بین رومانی و مجارستان خواهد بود که در هفته آینده مشخص خواهد شد.

جدول گروه

۱- ایرلند شمالی ۹ بازی ۲۰ امتیاز

۲- رومانی ۹ بازی ۱۷ امتیاز

۳- مجارستان ۹ بازی ۱۶ امتیاز

گروه I

در این گروه پرتغال با پیروزی یک بر صفر برابر دانمارک به یورو ۲۰۱۶ صعود کرد. پرتغال ابتدا میزبان دانمارک بود و با یک تساوی می توانست ‏صعودش را قطعی کند که موفق شد با گل موتینیو به برتری برسد تا صعودی مقتدرانه به یورو ۲۰۱۶ داشته باشد.

همچنین صربستان که باید در این دیدار به برد می رسید موفق شد با ۲ گل کولاروف و آدام لیاییچ از سد آلبانی بگذرد و این تیم را شکست دهد تا امید این تیم برای صعود به یورو ۲۰۱۶ زنده شود.

جدول گروه

۱- پرتغال ۷ بازی ۱۸ امتیاز

۲- دانمارک ۸ بازی ۱۲ امتیاز

۳- صربستان ۷ بازی ۱۰ امتیاز

سایر بازیهای این مرحله جمعه و شنبه شب برگزار خواهد شد تا چهره چند تیم دیگر به یورو ۲۰۱۶ مشخص شود.

همچنین تیم ملی فرانسه میزبان یورو ۲۰۱۶ نیز از تعطیلی خود استفاده کرد و با برتری ۴ بر صفر برابر ارمنستان روحیه گرفت. بنزما دو بار، کابایه و گریژمان برای میزبان یورو ۲۰۱۶ گلزنی کردند.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها