رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 100979

آلوده‌ترین عضو بدن

ساعت ۲۴- برای داشتن بدنی سالم، رعایت بهداشت فردی از اهمیت زیادی برخوردار است. حتی اگر جزو کسانی هستید که به طور روزانه حمام می‌کنید این را بدانید در قسمتی از بدن شما هر روز ۶۷ گونه باکتری جمع می‌شوند این کدام قسمت از بدن است که از آن به عنوان آلوده‌ترین نقطه بدن یاد می‌شود.

حمام كردن بخش مهمي از بهداشت فردي است، ما در طول روز با لباس، مو و پوستمان مقدار زيادي از ميكروارگانيسم‌ها (جانوران كوچك و ميكروسكوپي) را به خانه‌مان منتقل مي‌كنيم كه مي‌تواند براي سلامتي ما خطرناك باشند. حتي زماني كه تازه حمام كرده باشيد و تازه موهاي خود را شسته باشيد هنوز قسمتي از بدنتان همچنان كثيف است به دليل آنكه مقدار زيادي آلودگي در آن انباشته شده است آن قسمت ناف شماست.
ناف يكي از قسمت‌هاي بدن است كه به راحتي نمي‌توان آن را تميز كرد بنابراين اغلب انواع باكتري در آن تكثير مي‌شوند. شكل ظاهري ناف به گونه‌اي است كه عرق، پرز لباس، سلول‌هاي مرده پوست، مواد شوينده و صابون را در خود جمع مي‌كند. به همين دليل بهترين مكان براي رشد ميكروارگانيسم‌هاست. بنابراين اگر آن را به خوبي نشوييد بوي بد به خود مي‌گيرد و باعث مي‌شود شما دچار عفونيت شويد.
تحقيقات نشان داده صرف‌نظر از شست‌وشوي روزانه بدن در داخل ناف ۶۷ گونه مختلف از باكتري‌ها تجمع مي‌كنند. اگر مي‌خواهيد بدني كاملا تميز داشته باشيد مي‌توانيد با استفاده از گوش‌پاك‌كن ناف خود را تميز كنيد.
طرز صحيح شست‌وشوي ناف
قسمت داخلي ناف

۱- پيش از حمام كردن يك عدد گوش پاك‌كن را به الكل طبي آغشته كرده و با استفاده از آن ناف خود را به دقت تميز كنيد.
۲- در حين حمام كردن، با استفاده از يك گوش پاك‌كن ديگر كه به شامپو بدن آغشته است ناف خود را بشوييد.
۳- در آخر نافتان را با آب گرم شست‌وشو داده و سپس آن را با حوله خشك كنيد.
قسمت خارجي ناف
شست‌وشوي قسمت خارجي راحت‌تر از قسمت داخلي است زيرا دسترسي به آن آسان است.
۱- روي يك پارچه پنبه‌اي مقداري شامپو بريزيد.
۲- پارچه را روي سطح خارجي ناف بماليد و سپس با آب گرم شست‌وشو داده و با حوله خشك كنيد.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها