رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 107080

نامه قهرمانان و پیشکسوتان کشتی به رئیس جمهور

ساعت 24-جمع کثیری از پیشکسوتان، قهرمانان و مربیان کشتی کشور در نامه‌ای به دکتر روحانی خواستار ثبت روز ملی کشتی شدند.

2
پس از اینکه در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سه‌شنبه گذشته، ثبت روز پنجم شهریورماه به عنوان "روز کشتی ، ورزش ملی ایران" مسکوت ماند، جامعه کشتی کشور نامه‌ای برای بررسی مجدد این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی به رئیس جمهور نوشت که این نامه را در زیر می‌خوانید:


حجت الاسلام و المسلمین، جناب آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام،

احتراما، همانطور که مستحضرید ورزش کشتی در ایران اسلامی ، فقط یک رشته ورزشی نیست. کشتی بخشی از تاریخ و فرهنگ سرزمین ایران است که پیوند تنگاتنگی با اعتقادات مذهبی ، ارزش های پهلوانی و جوانمردی کشور دارد. کشتی پرچمدار اخلاق و منش پهلوانی است. کشتی پرافتخار ترین ورزش کشور در تمامی رویدادهای جهانی به ویژه المپیک، بعنوان یک رویداد بزرگ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در جهان است. بنابراین به نظر می رسد این حق این ورزش مظلوم است که بعنوان پرچمدار فرهنگی ورزش ایران، روزی را بعنوان "روز کشتی ، ورزش ملی ایران" به خود اختصاص دهد، آن هم روز پنجم شهریورماه زادروز تولد "جهان پهلوان غلامرضا تختی" که نمادی ماندگار از جایگاه ویژه و بالای کشتی، بعنوان ورزش ملی کشور است.

جناب آقای دکتر روحانی، در این راستا دو سال است که جشن "روز کشتی"، همزمان با زادروز تولد "جهان پهلوان تختی" با حضور پرشور جامعه فرهنگی و ورزشی کشور، برگزار می شود. در این دو سال تلاش های زیادی صورت گرفت تا خواست تاریخی جامعه کشتی و ورزش کشور، با علاقمندی و حمایت مسئولان محترم ذیربط، در شورای فرهنگ عمومی کشور تصویب گردد.

اما متأسفانه شنیده می شود که در مرحله نهایی تصویب، در جلسه روز سه شنبه (۱۲ آبان ماه) "شورای عالی انقلاب فرهنگی" که در حضور حضرتعالی بعنوان عالی ترین مقام اجرایی کشور برگزار گردید، مخالفت های پنهان برخی افراد که گویا متاسفانه نسبتی هم با جامعه ورزش دارند، با این امر مهم و ملی، موجب گردیده که موضوع نامگذاری روز پنجم شهریور ماه به عنوان "روز کشتی ورزش ملی" فعلا مسکوت بماند.

لذا ما جمعی از مدال آوران و پیشکسوتان کشتی کشور، به نمایندگی از میلیونها نفر ایرانی علاقمند به این ورزش پهلوانی، از حضرتعالی تقاضا داریم به دلیل حفظ حرمت جهان پهلوان تختی، بعنوان نماد اخلاق مداری در ورزش ایران و به احترام جایگاه فنی و فرهنگی ویژه کشتی در ایران که قدمتی برابر با تاریخ این سرزمین دارد، دستور فرمایید این موضوع در اسرع وقت مجددا در دستور کار شورای انقلاب فرهنگی قرار گرفته و بعنوان یک حمایت معنوی و ملی، روز پنجم شهریورماه روز تولد جهان پهلوان تختی، بعنوان" روز کشتی، ورزش ملی ایران " در تقویم کشور ثبت گردد.

موفقیت روزافزون جنابعالی و دولت را در خدمتگزاری به مردم عزیز ایران از درگاه خداوند متعال خواستاریم.

مرجع : خبرگزاری ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها