رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 109230

استفاده بیش از 2 دقیقه از تلفن همراه ممنوع

ساعت 24-با توجه به طرز نگهداری تلفن همراه در مجاور گوش به مرور زمان منجر به تومور می‌شود.

1
دکتر سید بهنام‌الدین‌ جامع، متخصص علوم اعصاب گفت: ما در طول زندگی با طیف امواج، فرکانس و بسامدهای متفاوتی سروکار داریم، که هر کدام در عین کمک به روند زندگی ما، تأثیرات بسزایی در سلامتی دارد.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد در زیر دکل‌ها زندگی می‌کنند که متأسفانه نه تنها روی سیستم اعصاب بلکه با تأثیر بر ارگان‌های بدن موجب سرطان خون، تومور استخوانی، اختلالات ترشح هورمونی می‌شود.

جامع بیان کرد: در حال حاضر برخی از محققین در تلاش هستند تا بدانند امواج تا چه میزان تأثیر در سیستم اعصاب دارد.

وی اظهار کرد: تأثیرات امواج بر روی سیستم اعصاب به سازنده‌های وسایل برمی‌گردد، که هر کدام از سازنده‌ها می‌گویند که تأثیرات خاصی بر روی مغز انسان ندارد.

جامع با اشاره به یک‌سری از توصیه‌های ایمنی گفت: افراد باید به برخی از ایمنی‌ها مثل استفاده از هندزفری هنگام صحبت‌های طولانی مدت و یا استفاده نکردن از گوشی‌های همراه هنگام شارژ توجه کنند.

وی در خصوص استفاده از گوشی‌های در حال شارژ افزود: گوشی همراه در حال شارژ به علت اینکه غیر از شارژ شدن و جریان الکتریکی، امواجی از خود ساطع می‌کند، بهتر است در هنگام شارژ استفاده نشود.

وی اظهار کرد: امواجی مثل رادیو، موبایل، ماهواره و دیگر موارد تا حدودی تأثیر بر روی اعصاب انسان ندارد، اما امواجی قوی همچون پارازیت بسیار امواج خطرناکی محسوب می‌شوند.

وی در خصوص این موضوع که بیشتر از 2 دقیقه استفاده از گوشی‌های همراه، موجب افزایش تدریجی حرارت در بافت‌ها می‌شود، بیان کرد: استفاده بیش از 2 دقیقه از تلفن همراه با توجه به طرز قرار گرفتن آن در مجاور گوش به مرور زمان منجر به تومور می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هر یک از امواج نکات ایمنی خود را دارد پس بهتر است به برخی از نکات ایمنی برای پیشگیری از بعضی از بیماری‌ها رعایت کنید.

باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها