رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 116509

سید حسن خمینی: من گرایی، معضل بزرگ جامعه انسانی است

ساعت 24- تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره) با بیان اینکه برای رسیدن به راه حل مطلوب برای مشکلات باید عقل خود را روی هم بگذاریم افزود: معضل بزرگ جامعه انسانی 'من گرایی ' است.

سید حسن خمینی
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار با تیم های برگزیده کشوری مسابقه ملی مناظره دانشجویی افزود: اگر در مناظره با یکدیگر هدفمان یافتن حقیقت باشد، با اینکه هدف پیروزی «من» باشد بسیار متفاوت است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم به حقیقت برسیم رگ گردن مان بیرون نمی زند بلکه همه افراد عقل خود را روی هم می گذارند تا به بهترین تصمیم برسند؛ اینجا دیگر کسی فریاد نمی زند، زیرا کسی دنبال «من» نیست، بلکه دنبال بهترین تصمیم است.


تولیت آستان مقدس حضرت امام خمینی(ره) با تأکید بر گم نکردن هدف در سخن گفتن، گفت: اصل اول مناظره یافتن حقیقت است؛ در این صورت یک طرف به دیگری به عنوان سوژه نگاه نمی کند بلکه حقیقت موضوعیت دارد تا طرفین دست در دست هم به نقطه مورد نظر برسند.


سید حسن خمینی با بیان اینکه در مناظره غرض فتح و ظفر نیست بلکه یافتن حقیقت است افزود: باید یاد بگیریم برای رسیدن به حقیقت همراه یکدیگر باشیم و بدانیم از دل سخن گفتن و شنیدن حقیقت نمایان می شود، اما اگر همراه و همدوش هم نباشیم و نسبت به یکدیگر شفقت نداشته باشیم هیچ نتیجه ای حاصل نمی شود.


وی با بیان اینکه تفاوت اساسی پیامبران با سایر انسان ها در مشفق بودن آنهاست، یادآور شد: پیامبر(ص) نسبت به همه شفقت داشت و دلش به حال تک تک افراد می سوخت.


سید حسن خمینی گفت: برخی عرفا در مورد روز عاشورا هم اینگونه تعبیر می کنند که وقتی شمر سر مبارک سیدالشهداء(ع) را می برید دل امام حسین(ع) در آن لحظات بیش از خود شمر، به حال او می سوخت، زیرا هدف ایشان شفقت و هدایت بود.

منبع: ايرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها