رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 117669

ماسک‌های زیبائی

ماسک‌های زیبائی

ماسک‌ها معمولاً از محصولات طبیعی تهیه می‌شوند و برای نرم و لطیف کردن پوست، پاکیزه کردن و خروج مواد زائد از منافذ پوستی از آنها استفاده می‌گردد. هر ماسک را باید به مدت بیست تا سی دقیقه بر روی پوست قرار داد. سپس آن را کاملاً با آب شستشو داده و از روی پوست پاک نمود.
● ماسک پرتقال
این ماسک برای افرادی که پوست چرب دارند مناسب است. ضمناً برای درمان جوش‌های غرور جوانی از آن استفاده می‌شود. ابتدا یک پرتقال را پوست کنده سپس هسته‌ها و پوست‌های نازک آن را جدا کنید بعد آن را به مدت بیست دقیقه روی پوست خود قرار داده و سپس با آب سرد بشوئید.
● ماسک خیار
برای طراوت و شادابی و لطافت پوست خود می‌توانید از ماسک خیار استفاده کنید. دو عدد خیار را رنده کرده و به‌صورت ماسک بر روی پوست قرار دهید. بیست دقیقهٔ بعد آن را با آب یا پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست پاک نمائید.
● ماسک هلو
هلو در رفع خشکی پوست و ایجاد طراوت و تازگی و جلوگیری از چروک صورت بسیار مؤثر است. هلوها را با پوست له نموده و با یک زردهٔ تخم‌مرغ و یک قاشق پودر جوانه گندم کاملاً مخلوط نمائید. مخلوط حاصله را بر روی پوست صورت بمالید. بیست دقیقه کافی است.
● ماسک گلابی
گلابی برای پوست‌های چرب بسیار مفید است و می‌تواند منافذ پوستی نازیبا را درمان نماید. یک گلابی رسیده را خرد کرده و بر روی پوست خود بمالید. بیست دقیقهٔ بعد آن را با آب یا پنبهٔ آغشته به گلاب از سطح پوست خود پاک نمائید.
● ماسک سیب
سیب در جلوگیری و درمان چروک صورت بسیار مفید است و باعث طراوت و تقویت پوست می‌گردد. یک سیب را پوست کنده و آن را نصف نمائید. نیمهٔ آن را خرد کرده و با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط نمائید و خوب به هم بزنید. سپس آن را بر روی صورت و گردن خود بمالید. آن‌گاه پوست را با نوک انگشتان خود ماساژ دهید. برای این‌کار ماساژ را از پائین گردن شروع نموده به طرف بالا بیائید. سپس از سمت راست گردن به سمت چپ و بالعکس ماساژ دهید. سپس با نوک انگشتان به پوست صورت خود ضربات آرامی وارد نمائید تا جریان خون پوست بیشتر شود. حال کمی صبر کنید تا ماسک خشک شود و پس از بیست دقیقه آن را بشوئید.
● ماسک لیمو ترش
لیمو ترش برای پوست‌های خشک مفید است. ابتدا یک لیمو ترش تازه را گرفته سپس با یک زردهٔ تخم‌مرغ و چند قطره روغن بادام یا آفتابگردان مخلوط نمائید. مخلوط حاصله را بر روی پوست مالیده ماساژ دهید پس از پانزده دقیقه می‌توانید آن را بشوئید.

منبع : فصلنامه جهان گل

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها