رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 117984

انفجار بمب در جنوب ترکیه یک کشته و شش زخمی در پی داشت

رسانه های ترکیه اعلام کردند انفجار امروز در استان دیاربکر واقع در جنوب شرقی این کشور یک کشته و شش زخمی بر جای گذاشت.

رسانه ترکیه ای دوغان امروز اعلام کرد بر اثر وقوع یک انفجار در جنوب شرقی این کشور، يک نفر کشته و شش فرد دیگر نیز زخمی شدند.

شین هوا به نقل از دوغان اعلام کرد انفجار امروز در در استان دیاربکر واقع در جنوب شرقی این کشور، یکی از نیروهای امنیتی ترکیه را کشت و پنج نظامی و یک غیر نظامی را نیز زخمی کرد.

بر اساس گزارش های واصله، این انفجار حوالی ظهر در استان دیاربکر به وقوع پیوست و بلافاصله زخمی های این حادثه برای درمان به بیمارستان منتقل شدند.

این در حالیست که یورو نیوز صبح امروز در گزارشی از سانسور خبری درگیری های ترکیه و بی اطلاعی از آمار دقیق قربانیان خبر داده و اعلام کرده بود: بر اساس اعلام دولت ترکیه تا کنون دست کم ۱۲۷عضو پ.ک.ک در این حملات کشته شده اند اما به دلیل عدم حضور خبرنگارها در منطقه هیچ منبع مستقلی تعداد کشته شدگان را تأیید و یا رد نکرده است. آنکارا همچنین در مورد مرگ غیرنظامیان هیچ آماری ارایه نکرده است. با این وجود منابع خبری این تعداد را بین ۷ تا ۲۳ نفر ذکر کرده اند.

گفتنی است، هزاران نفر از مردم دیاربکر دو روز قبل در روز دوشنبه در اعتراض به عملیات ارتش ترکیه تظاهرات کرده بودند. تعدادی از نمایندگان پارلمان نیز در این تظاهرات حضور داشتند. نیروهای امنیتی ترکیه برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور و ماشین آب پاش استفاده کرده بود.

شایان ذکر است، به دنبال حادثه تروریستی ۲۰ جولای سال جاری در شهر »سوروچ» که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، ترکیه عملیات های گسترده ای را برای مقابله با گروه تروریستی داعش و سپس پ ک ک به انجام رساند.

برخی کارشناسان بر این باورند که حملات کنونی ترکیه، به بهانه مبارزه با داعش و با هدف سرکوب پ ک ک است. آن ها عکس ها و خبرهای انتشاریافته درخصوص کمک های ارسالی ترکیه به این گروه تروریستی را گواهی بر صدق ادعای خود می دانند.

لازم به ذکر است ترکیه از حامیان اصلی گروههای تروریستی چون جبهه النصره در سوریه است که از جمله اهداف حملات هوایی روسیه در سوریه به شمار می روند

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها