رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 119809

عمل پیوند کلیه اکبر عبدی تا دو ماه دیگر

ساعت 24- هنرمند سینما و تلویزیون کشورمان از اجرای نمایش کمدی و موزیکال «مشهدی عباد» در اردبیل خبر داد.

عبدی
a href="http://www.saat24.com/tag/%D8%A7%DA%A9%D8%A8%D8%B1%D8%B9%D8%A8%D8%AF%DB%8C" target="_blank">اکبر عبدی بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه دریافت کلید طلایی شهر اردبیل در جشن بزرگ نور در گفت‌و‌گو با خبرنگاران افزود: به لحاظ جسمانی هم اکنون وضعیت مناسبی ندارم اما قول می دهم تا یکسال آینده و با بهبود شرایط جسمانی این نمایش را در اردبیل اجرا کنم.

وی با بیان اینکه در حال حضر هفته ای سه ساعت دیالیز می شوم، تصریح کرد: تا دو ماه آینده عمل پیوند کلیه خواهد داشت.

این بازیگر با سابقه سینما، تئاتر و تلویزیون قول داد در صورتی که سلامتی خود را بازیابد در سال آینده نمایش کمدی و موزیکال مشهدی عباد یکی از نمایش های فولکلور منطقه آذربایجان را به روی صحنه ببرد.

به گفته عبدی این نمایش به زبان ترکی اجرا خواهد شد.

نمایش مشهدی عباد یک اپرت کمدی موزیکال آذربایجانی است که در چهار پرده توسط عزیر حاجی‌بیف در سال ۱۹۱۰ نوشته‌ شده و برای اولین بار در سال ۱۹۱۱ به نمایش درآمده‌است.

از این اپرت سه فیلم یکی در سال ۱۹۱۸ به کارگردانی واگرام پاپازیان، دیگری در سال ۱۹۵۶ به کارگردانی حسین سیدزاده و همچنین یک فیلم ایرانی نیز در سال ۱۳۳۲ به کارگردانی صمد صباحی ساخته‌ شده‌است.

داستان اپرت در مورد دختری جوان به نام گلناز است که عاشق پسری به نام سرور می‌شود ولی پدرش «رستم بی» به دلیل مشکل مالی‌اش او را مجبور می‌کند که با یک بازاری پیر به نام مشهدی عباد ازدواج کند.

منبع: مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها