رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 120140

سرباز آمریکایی: ما داعش را به وجود آوردیم

ساعت ۲۴- یکی از سربازان آمریکایی در جنگ عراق گفت سیاست‌های واشینگتن باعث شکل‌گیری گروه تروریستی داعش شد.

وینسنت امانوئل، یکی از سربازان کهنه‌کار جنگ عراق می‌گوید سیاست‌های امریکا در این کشور، به شکل گیری داعش کمک کرده است.

در مقاله‌ای که اخیرا در وبسایت تله‌سور منتشر شده است، این دریادار سابق آمریکایی که در جنگ آمریکا با عراق شرکت داشته است، به بررسی نقش خود و نیروهای آمریکا در شکل گیری گروه تروریستی داعش پرداخته است.

وی نوشت: «وقتی که من به همراه اولین گردان در عراق مستقر شدیم... نمی دانستم جنگ چه پیامدهایی دارد، اما مطمئن بودم که عواقبی در کار خواهد بود.»

امانوئل افزود: «نتیجه این جنگ، در تمام دنیا مشهود است (عراق، افغانستان، یمن، لیبی، مصر، لبنان، سوریه، فرانسه، تونس، کالیفرنیا و غیره) بدون اینکه پایانی برایش متصور باشد.»

در مصاحبه‌ای که امانوئل روز سه شنبه با راشا تودی (شبکه خبری روسیه) انجام داد، گفت تشکیل داعش، نتیجه شرایطی است که راهبردهای امریکا در جریان جنگ عراق به وجود آورده است.

امانوئل درباره جنایات بی‌رحمانه نیروهای آمریکایی در عراق، علیه غیرنظامیان این کشور در جریان جنگ نیز گفت :«می‌دیدم که همرزمان من مردم بی‌گناه را می‌کشند، مورد اذیت و آزار قرار می‌دهند، اموال آنان را تخریب می‌کنند، اجساد را مثله می‌کنند، از روی جنازه‌ها رد می شوند، و در هنگام انجام این اعمال، می‌خندند و از مردم عکس می‌گیرند.»

وی افزود: «برای من بسیار ساده بود. من آنجا در عراق نشستم و از خودم پرسیدم، اگر من جای مردم عراق بودم، چه می‌کردم؟»

وی گفت بسیاری از سربازان آمریکایی، به کودکان عراقی بطری‌هایی پر از ادرار پرتاب می‌کردند و زندانیان عراقی را شکنجه می‌‎دادند.

امانوئل معتقد است جنگ عراق بخش مهمی از سابقه تجاوزات آمریکاست.

امانوئل در مقاله خود در تله‌سور نوشت: «من به طور واضح به یاد می‌آورم که همرزمان من درباره مشت زدن، سیلی زدن، لگد زدن و دیگر آزارهای جسمانی عراقی‌ها حرف می‌زدند. آن‌ها همچنین درباره آزار جنسی صحبت‌هایی می‌کردند. مثلا مردان عراقی را وادار می‌کردند تا در مقابل یکدگیر اعمال جنسی انجام دهند ... و گاهی با باتوم به آنها تجاوز می‌کردند.»

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها