رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 120301

راه حل هایی ساده برای جلوگیری از سنگ کلیه

راه حل هایی ساده برای جلوگیری از سنگ کلیه

از هر ۱۰ آمریكایی مبتلا به سنگ كلیه حاد یک نفر،زمانی به این عارضه مبتلا می شود كه یك ناهمگونی شیمیایی سبب می شود تا مواد معدنی و پروتئین ها در ادرار شروع به كریستال شدن كنند. سنگها ممكن است صاف یا زبرو خشن ، به كوچكی یك دانه و یا به حدی بزرگ كه باعث درد شوند باشند. شما ممكن است سنگهای كوچك خود را توسط ادرار بدون اینكه متوجه شوید دفع نمائید. ولی سنگهای بزرگ تر باعث دردهای شدیدی در هنگام عبور از لوله متصل كننده مثانه و كلیه می شوند، و حتی گاهی ممكن است در این لوله گیر كنند كه در این حالت جریان ادرار را مسدود می نمایند.
اكثر سنگهای كلیه از وجود مقدار زیاد كلسیم در كلیه ایجاد می شوند. (البته این موضوع به میزان كلسیم موجود در رژیم غذایی بستگی دارد). انواع كمیاب تری از سنگها هستند كه توسط عفونت های ادراری یا وجود بیش از حد اسید اوریك در ادرار حاصل می شوند. محققان نوع بسیار كوچكی از باكتری را كشف كرده اند كه در كلیه بعضی افراد زندگی می كند و در شكل دهی سنگها نقش مهمی دارد.
▪ اگر شما قبلاً از سنگ كلیه رنج می بردید در زیر به بعضی راهها اشاره شده تا از برگشتن این بیماری جلوگیری كنید:
●●رژیم غذایی
●استفاده از مایعات:
- برای رقیق كردن ادرار و شستن و دفع كردن سنگها روزانه ۲ تا ۳ لیتر آب بنوشید.
●پرهیز از نمك ترشك زیاد (oxalate) :
- از دكتر سئوال كنید كه آیا شما به محدود كردن خود در مورد خوردن غذاهای Oxalate دار كه در ایجاد سنگ كلیه نقشی دارند نیاز دارید یاخیر، چند نمونه از غذاهای Oxalate دار شامل قهوه، چغندر، شكلات ، بادام ، اسفناج، ریواس، نوشابه های گازدار، توت فرنگی، چای و سبوس گندم می باشند.
●از خوردن آب انگور بپرهیزید:
- كسی نمی داند چرا ولی به هر حال خوردن آب انگور خطر ابتلا به سنگ كلیه رادر افرادی كه استعداد آن را دارند را تا ۴۴% افزایش میدهد.
●از سبزیجات متشكر باشید:
- یك محقق ایتالیایی كشف كرده است كه استفاده زیاد از سبزیجات خطر ابتلا به سنگ كلیه را كاهش می دهد.
اسید اوریك را كنترل كنید. اگر به سنگ كلیه ناشی از اسید اوریك مبتلا هستید گوشت، ماهی و مرغ كمتری بخورید گوشت حیوانات میزان اسید اوریك ادرار شما را بالا می برد.
●موارد درمانی
- در مورد عفونت های ادراری ،فعالیت زیاد غده پاراتیروئید، نقرس و یا موارد دیگر كه باعث بوجودآمدن سنگ كلیه می شوند سریعاً اقدام نمایئد.
- از بوجودآمدن سنگ جدید جلوگیری كنید. از طریق یك صافی ادرار كنید تا بتوانید سنگها را بگیرید سپس آنها را برای دكتر خود ببرید تا تركیبات آن را آنالیز كند ، زیرا دارو های مورد نیاز شمابه تركیبات این سنگها بستگی دارد. مثلاً داروهای پیشاب آور با كم كردن میزان كلسیم رها شده توسط كلیه به ادرار،از بوجود آمدن سنگ كلیه مربوط به كلسیم جلوگیری می كنند. فسفات سدیم، كلسیم را در روده جمع آوری می كند . در نتیجه از نشط آن به ادرار و به وجود آمدن سنگ كلیه جلوگیری می كند. سیترات پتاسیم میزان ستیرات را( كه یك نمك جلوگیری كننده از شكل گرفتن سنگ كلیه كلسیمی است )در ادرار بالا می برد. سیترات پتاسیم همچنین با كم كردن میزان اسیدیته ادرار از سنگهای اسید اوریك نیز جلوگیری می كند. Allopurinol میزان اسید اوریك را در افرادی كه سنگ كلیه اسیدی دارند كم می كند و احتمالاً از بوجود آمدن سنگهای كلسیمی نیز جلوگیری می كند.
●● بهداشت طبیعی
●توجه به..گیاهان جوشاندنی
این گیاهان جریان خون به كلیه ها و در نتیجه حجم ادرار را افزایش میدهندو به این ترتیب باكتریها را دفع كرده و كلسیم و نمك جوهر ترشك Oxalate را رقیق می كنند. آنها عفونت های ادراری را از بین برده و همچنین به جلوگیری از تشكیل سنگ كلیه نیز كمك می كنند. چای را با برگهای goldenrod ،جعفری و ریشه جو و...دم كنید.
●بهداشتی ترین غذاها
در دنیای سریع تحقیقات مواد مورد نیاز بدن به نظر می رسد كه هر هفته یك كشف جدید، خبرها را تحت الشعاع قرار می دهد. ما از بعضی ازدانشمندان برجسته در مورد۱۰۰ تا از بهترین غذاها سوالاتی كرده ایم . برای تهیه ی لیستمان، غذای ذكر شده حداقل می بایست در مورد داشتن یكی از موارد ویتامین، مواد معدنی یا تركیبات دیگری كه از سرطان و بیماری های قلبی و...جلوگیری می كنندغنی باشد. در خرید خود زرنگ باشید و از این لیست برای خرید خود در سوپر ماركت استفاده كنید.در اینصورت بدنتان هم از شما متشكر خواهد بود.

www.ranginkaman.com

منبع : شبکه خبری ورلد نیوز

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها