رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 120307

رد پیوند کلیه چیست؟

رد پیوند کلیه چیست؟

رد پیوند زمانی اتفاق می‌افتد که بدن کلیه پیوندی را به‌عنوان عضوی غریبه و غیرخودی شناسایی کرده و سیستم ایمنی را برای جنگیدن بر علیه آن فعال می‌کند. داروهای ضد رد پیوند متعددی (مهار کننده ایمنی) برای پیشگیری از رد پیوند استفاده می‌شوند. این داروها با مهار فعالیت سیستم ایمنی از رد پیوند جلوگیری می‌کنند.
رد پیوند در ماه‌های اول پس از پیوند شایعتر است اما می‌تواند در هر زمانی پس از پیوند اتفاق افتد، رد پیوند هم قابل کنترل است. اگر کلیه پیوندی از کار بیفتد، شما می‌توانید به دیالیز برگردید و به زندگی ادامه دهید. کلیه پیوندی ممکن است برداشت نشود. در زمانیکه وضعیت بالینی شما بهبود یابد مجددا میتوانید در لیست انتظار پیوند قرار گیرید. پیش بینی اینکه یک کلیه پیوندی چه مدت پایدار خواهد ماند غیرممکن است. عوامل متعددی در عملکرد طولانی مدت کلیه پیوندی دخیل هستند. بعضی کلیه‌های پیوندی بیش از ٢٥ سال فعالیت داشته‌اند
● زندگی با کلیه جدید
پیوند کلیه فقط یک راه درمانی است که جایگزین عملکرد کلیه سالم می‌شود. کلیه جدید توانایی انجام وظایف دو کلیه سالم را دارد. با یک پیوند موفق، شما قادر به انجام فعالیت‌های روزمره و آزادی بیشتری برای مسافرت خواهید بود. شما به دیالیز احتیاجی ندارید ولی باید داروهای مهار کننده سیستم ایمنی را مصرف نمایید و به‌طور مرتب جهت پیگیری به پزشک خود مراجعه نمایید. شاید نیاز به رعایت رژیم غذایی خاص برای حفظ سلامت خود داشته باشید. پیوند کلیه بالاترین امکان بازگشت به زندگی طبیعی را به شما می‌دهد اما برای هر فردی مناسب نیست. پزشک معالج امکان و مفید فایده بودن پیوند را در شما بررسی و اعلام می‌کند.

منبع : شبکه فراهم آوری اعضای پیوندی ایران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها