رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 120362

مشکلات کلیه، بینایی و گردش خون

مشکلات کلیه، بینایی و گردش خون

▪ خاله من دیابت دارد و همیشه از مشکلات کلیه، بینایی و گردش خون رنج می برد. برای اینکه این مشکلات برای پسر دیابتی ام پیش نیاید چه کنم؟
سعی کنید قند خون را تا حد امکان نزدیک به مقدار طبیعی نگهدارید. عوارض مربوط به چشم، کلیه، اعصاب و قلب به ندرت در کودکان بروز می کنند؛ با این وجود برای پیشگیری از آنها در آینده، برای پسرتان بسیار مهم است که در حال حاضر قند خونش را خوب کنترل کند. تحقیقات یک مطالعه بسیار مهم ،کنترل دیابت و بروز عوارض (DCCT) ، اثبات می کند که حفظ قند خون در محدوده هدف در کنار کنترل شدید دیابت، خطر بروز عوارض چشمی را ۷۶ درصد، بیماریهای کلیوی را ۳۳ درصد و آسیب اعصاب را ۶۰ درصد کاهش می دهد. هر چند که این مطالعه کودکان دیابتی کمتر از ۱۳ سال را شامل نمی شود، تعمیم این نتایج به آنها نیز منطقی است.
کنترل شدید دیابت عبارت است از درمان با انسولین سریع اثر یا طولانی اثر با استفاده از تزریقات متعدد انسولین روزانه یا استفاده از پمپ انسولین، کنترل قند خون حداقل چهار بار در روز و ملاقاتهای منظم با تیم آموزش دیابت. کنترل شدید دیابت خطراتی از جمله افزایش وزن و اُفت قند خون به همراه دارد. از آنجایی که اُفت قند خون در کودکان دیابتی با سن کم بلافاصله بر کارکرد مغز تأثیر گذاشته و در صورت بروز حملات شدید و مکرر، بر رشد طبیعی مغز نیز تاثیر می گذارد، باید جدی گرفته شود. به خاطر داشته باشید که رسیدن به سطح قند خون ایده آل و حفظ آن خصوصاً در کودکان دیابتی در تمام ساعات روز بدون صرف انرژی زیاد، پول و استرس مشکل است.

منابع:
مجموعه کتابهای انجمن دیابت امریکا

منبع : آموزش دیابت گابریک

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها