رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 120365

نارگیل سنگ کلیه را دفع میکند!

نارگیل سنگ کلیه را دفع می‌کند

نارگیل با نام علمی (Coeos nucifera) گیاهی است كه در حدود سه هزار سال پیش در جنوب آسیا كشت می‌شد در حال حاضر به صورت درخت نارگیل در تمام مناطق استوایی وجود دارد. مردم اقیانوس آرام از تمام قسمت‌های این درخت استفاده می‌كنند و آن را به عنوان یك غذای اصلی مصرف می‌كنند. میوه نارگیل كروی شكل است كه قسمت خارجی آن ضخیم و سفت و متشكل از الیاف نباتی و داخل آن صاف و سخت است. درخت آن در هر سال حدود پنجاه عدد نارگیل می‌دهد. نارگیل هنگامی كه نارس است مقدار بیشتری شیر دارد ولی به تدریج كه میوه می‌رسد مقدار شیر آن كمتر می شود. گوشت این میوه دارای آنزیم‌های مختلف انورتین، اكسیداز و كاتالاز است و در شیر آن اسیدهای آمینه مختلف موجود است. گوشت سفید نارگیل از نظر طب قدیم ایران گرم و خشك است و شیر آن كمی گرم و مرطوب است.
نارگیل به دلیل داشتن چربی زیاد و مواد مغذی چاق كننده است و حرارت داخلی بدن را افزایش می‌دهد همچنین برای خوشبو كردن دهان نیز مفید است. این میوه ضعف كبد را درمان می‌كند، ادرار را زیاد كرده، درد مثانه را رفع می‌كند و مداوا كننده زخم‌های بدن است.
ریشه درخت نارگیل برای ناراحتی‌های كبدی همانند یرقان مفید است و دم كرده آن اسهال خونی را برطرف می‌سازد. شیر این میوه ضد سم است و برای برطرف كردن آب آوردگی از آن استفاده می‌شود همچنین برای معالجه پوستی مفید است. روغن نارگیل كه از تقطیر گوشت سفید آن به دست می‌آید حافظه و هوش را تقویت می‌كند و در درمان كمر درد نیز موثر است. نارگیل دیر هضم است و در بدن تولید خلط می‌كند بنابراین بهتر است با شكر خورده شود.این میوه به دلیل گرم بودن ممكن است در گرم مزاجان اشكالاتی تولید كند از این نظر این گونه افراد باید آن را با میوه‌های ترش، لیمو و یا هندوانه بخورند، خوردن آن برای سرد مزاجان و سالمندان بسیار مفید است و اشكالی تولید نمی‌كند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها