رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 120680

چالش‌های پیش‌ روی آمریکا در سال ۲۰۱۶

ساعت 24- سال جدید میلادی درحالی آغاز شده که چالش‌ها و بحران‌های جدیدی را برای آمریکا به همراه دارد که تهدیدی برای امنیت ملی این کشور هستند؛ چالش‌هایی که آمریکا آنطور که باید خود را برای مقابله با آن آماده نکرده است.

روزنامه واشنگتن تایمز مقاله‌ای را از یک سرهنگ بازنشسته آمریکایی به نام کین آلارد، منتشر کرد که در آن درباره چالش‌های پیش روی آمریکا در سال ۲۰۱۶ صحبت می‌کند. وی مهم‌ترین این چالش‌ها را تهدیدات داعش، نفوذ روسیه و تنش با چین عنوان کرده است.


به گفته این سرهنگ نخستین چالش‌ پیش روی آمریکا در سال جدید میلادی افزایش بیش از حد بدهکاری آمریکاست. اما دومین چالش اصلی مربوط به ابزارهای نظامی است که آمریکا از قرن ۲۱ آن را به کار گرفته که جنگ سایبری یکی از مصداق‌های آن است . این سرهنگ بازنشسته نسبت به حمله سایبری "پرل‌هاربر" به کشورش هشدار داد.

وی گفته است: آمریکا برای مقابله با تهدید تروریسم کند پیش می رود. آیا معتقد نیستید که به احتمال زیاد جنگی میان آمریکا و روسیه یا چین یا علیه دو کشور با هم به وقوع بپیوندد؟

چالش روسیه و چین

این سرهنگ آمریکایی همچنین درباره خطر کاهش نیروهای آمریکایی مستقر در اروپا صحبت کرده و می‌گوید: در صورت بروز درگیری روسیه احتمالا به اشغال کشورهای حوزه دریای بالتیک مثل لتونی، استونی و لیتوانی ظرف دو تا سه روز مبادرت ورزد بدون اینکه کشورهای عضو ناتو بتوانند واکنشی نشان دهند.

وی گفت: آمریکا با چالش دیگری نیز مواجه است و آن ادامه اقداماتش علیه تلاش چین برای توسعه قلمرو خود در دریای چین جنوبی است و این درحالی است که کشتی‌ها و جنگنده‌های آمریکایی بدون اینکه تقویت شوند به تنهایی در آنجا مستقر هستند.

آلارد ادامه داد: اگر بخواهیم این دو چالش را به دو لبه قیچی تشبیه کنیم یک طرف آن نظامی و طرف دیگر سیاسی است.

وی گفت، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا دو دوره به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد و وعده داد که به جنگ‌های آمریکا در خارج پایان بدهد اما این امر محقق نشد.

آلارد تاکید کرد: چالش‌های جدید حضور نیروهای آمریکایی در جنگ‌های جدید و مستقر شدن مجددشان را می‌طلبد.

وی از کاهش بودجه نیروهای مسلح انتقاد کرد و گفت: توانایی‌های استراتژیک یک ملت با میزان مجهز شدن و آموزش نظامی نیروهایش و میزان عمل به اراده ملت از سوی این نیروها ارزیابی می‌شود اما درباره ارتش آمریکا باید بگویم که از هشت سال پیش دیگر این مسئله صدق نمی‌کند.

این سرهنگ بازنشسته آمریکایی در پایان گفت: دشمنان آمریکا از مشکلات ارتش ما اطلاع دقیق دارند.

وی خطاب به دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه آمریکا در انتخابات گفت: آقای ترامپ چگونه می‌توانی مردم آمریکا را قانع کنی که پیش از آنکه فرصت از دست برود اوضاع را در مسیر درست پیش خواهی برد؟

منبع: ايسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها